כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"זעקת הקוזאק הנגזל"

הקואליציה שוב נפלה בהצבעה והאשימה את האופוזיציה

שלושה ימים לאחר שהעבירו תקציב מדינה לשנתיים והתרברבו בצילומים, בראיונות ובמסיבת עיתונאים על "יציבות הקואליציה" מעתה ואילך, ספגה הקואליציה מבוכה חסרת תקדים. כאשר הודעת ראש הממשלה בדיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה לא התקבלה לאחר שלא הושג לה רוב • בקואליציה מאשימים ובאופוזיציה לא נשארים חייבים

הקואליציה שוב נפלה בהצבעה והאשימה את האופוזיציה
בנט ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כפי שדווח הבוקר (שני) ב'בחדרי חרדים', הקואליציה התנהלה לאורך היום ללא רוב, מאחר וכמה מחברי הקואליציה נאלצו להיעדר מהכנסת ובאופוזיציה סירבו להעניק להם קיזוז, למרות הסיבות המיוחדות ולכן הם הסירו את הצעות החוק שאמורות היו לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת ואף הפסידו בהצבעה שנערכה בתום דיון 40 החתימות, בו נדרשים חברי הכנסת לאשר את הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט.

חברי הקואליציה שידעו את התוצאה מראש בחרו להיעדר מההצבעה ויצאו כולם בתום הדיון. התוצאה היתה 52 נגד הודעת ראש הממשלה ושלושה שנמנעו בהצבעה. לא היה אחד שהצביע בעד הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט שארכה 15 שניות בלבד.

בקואליציה שיגרו הודעה זועמת, בה האשימו דווקא את האופוזיציה בהפסד בהצבעה, "מפלגות האופוזיציה שוברות פעם נוספת שיאים והפרה בוטה של כללי התנהלות ויחסי אנוש בסיסיים. היום הם בחרו, ולא בפעם הראשונה, שלא לקזז ח"כים באבל וח"כית חולה. בעוד שרק לפני 3 ימים בהצבעות על תקציב המדינה, יו״ר הכנסת קיזז עימנו חכית חולה של האופוזיציה", נמסר.

עוד אמרו ראשי הקואליציה חברי הכנסת עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי, "הרצון שלהם לשתק את עבודת הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל, קיבל היום הוכחה נוספת שנתניהו וחבריו בחרו להיות אופוזיציה לא רק לממשלה, אלא למדינה כולה״, שהוא תוקפים: ״ככה זה כשהקטנוניות גוברת על האנושיות".

באופוזיציה השיבו לטענות: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר - תירוצים", מסר חבר הכנסת יריב לוין, המשמש כמרכז האופוזיציה, שטען כי "שוב הוכח שהממשלה תלויה לחלוטין ברע"מ. בלעדיה אין לה רוב, והחרמת הדיון היא נסיון עלוב לטשטש אמת פשוטה זו. העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה, ועל העדר התמיכה הציבורית בה, אשר מתגלים כבר היום בכנסת במלוא העוצמה".

"התירוץ של הממשלה להחרמה הוא תירוץ עלוב", אמר לוין והזכיר להם, "כשקיזזנו את ח״כ מאיר יצחק הלוי כשישב שבעה, הקואליציה הפרה את הקיזוז והוא הגיע להצביע. כשהצענו להשלים את דיוני התקציב ביום ראשון ולא ביום שישי, כדי לכבד את מנהגי המוסלמים ואת ההכנות לשבת, הקואליציה סרבה. אין להם כבוד לא לימי אבל ולא לימי שבתון״. שהוא מאשים: "הם פועלים בדורסנות חסרת תקדים, ועכשיו זועקים את זעקת הקוזאק הנגזל".

בש״ס תקפו גם כן את הקואליציה ומסרו: "הממשלה שחגגה בראוותנות רק לפני יומיים את "יציבות הקואליציה" לאחר התקציב, נמלטה היום מהמליאה בעת ההצבעה על הודעת ראש הממשלה בהיעדר רוב ואף משכה את כל החוקים".

על ההצבעה שהפסידה בה הקואליציה אמרו בש"ס: "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהודעת ראש הממשלה לא זוכה לרוב בכנסת. אוי לבושה. הציבור רואה את התפוררות הקואליציה המפולגת ורואה חוזקת האופוזיציה המלוכדת המייצגת את רוב העם בישראל. נמשיך להיאבק בכל העוז עד להפלת הממשלה".

ממשלת בנט לפיד תנועת ש"ס יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד