כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פוליטיקאי ירצח?

ראש השב"כ לשעבר: "אני מוטרד; לא למדנו כלום"

עמי אילון, ראש השירות הביטחון הכללי לשעבר, מזהיר מהאפשרות ששוב יהיה בישראל רצח פוליטי, זאת בשל הידרדרות השיח: "לא נדע בדיוק מתי מישהו ירצח מישהו, אך משהו קורה"

ראש השב"כ לשעבר: "אני מוטרד; לא למדנו כלום"
עמי איילון צילום: Roni Schutzer/Flash90

השיח בין הפוליטיקאים יוביל לרצח פוליטי? עמי אילון, ראש השב"כ לשעבר, מזהיר הבוקר מפני אפשרות כזאת ואומר ש"לא למדנו כלום" מאז רצח ראש הממשלה לשעבר רבין.

אילון התראיין לרדיו 103, ואמר כי הוא מודאג מהשיח ומהתקפות של הפוליטיקאים אחד על השני: "אני מוטרד מנושא ההסתה, והטרדה היא אולי מעבר לזו של אזרח ישראלי ממוצע. השבוע לפני 26 שנים, חווינו את המושג 'מילים הורגות' בצורה הקשה ביותר. ההתרשמות שלי היא שלא למדנו כלום".

הוא נזכר שכשמונה לתפקיד ראש השב"כ לאחר רצח רבין "שאלנו את עצמנו האם השסעים בינינו מתרחבים ומעמיקים או שכתוצאה מההלם אנחנו נתעשת – התשובה היום מאוד ברורה".

"לא נדע בדיוק מתי מישהו ירצח מישהו, אך משהו קורה. אני לא אומר את זה מתוך ידיעה אלא מתוך הנחה. צריכה להיווצר אידיאולוגיה שמתירה להרוג ולא רק מתירה".

איילון טען כי "מה שהכי חסר זה אמירה ברורה של כל אדם שרואה עצמו כמנהיג ציבור, פוליטיקאים בכירים, רבנים, נשיא המדינה - 'עד כאן, עברנו את כל הקווים האדומים'".

איילון רצח רבין חיסול פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד