כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הלבנוני שהתחזה ליהודי

סערה גדולה ברשתות החברתיות בארה"ב: "איך לא בדקו לגבי החתן"

תושביה החרדים של ברוקלין נסערים לאחר חשיפת המקרה בו חתן מוסלמי-לבנוני הונה בחורה חרדית כשהתחזה לחרדי ונישא לה. ברשתות החברתיות רבים מהם מעלים שאלות קשות ותוהים איך התרחש מקרה כזה | "איך אפשר לעשות קידושין בארה"ב מבלי להינשא כחוק קודם?"

סערה גדולה ברשתות החברתיות בארה"ב: "איך לא בדקו לגבי החתן"
החתן הלבנוני צילום: באדיבות המצלם

הרשתות החברתיות החרדיות בברוקלין סוערות, לאחר שהתגלה כי חתן מוסלמי לבנוני-שיעי שהתחזה לחרדי, התחתן עם בחורה חרדית. הגולשים הנסערים העלו קושיות לגבי השתלשלות האירוע.

הגולשים תהו איך זה יכול להיות שאף אחד לא בדק כלום? אחת הגולשות כתבה: "איך אפשר לעשות קידושין בארה"ב מבלי להינשא כחוק קודם? כאילו איך? בעלי היה צריך להראות המון מסמכים, וגם אני הייתי צריכה לעשות את זה, דרכונים וכו', גם בדקתי בפדרציה בלונדון, הם התקשרו לשליח מהעיר שלי ולרב באמסטרדם כדי לוודא שאני יהודיה מה לעזאזל קורה בארה"ב?".

החתן שהתחזה לחרדי לא מפסיק להפתיע: למד במכון טכנולוגי בישראל

הרב שגידל את החתן המתחזה וחתם על הכתובה מגיב לסערה

פרטים חדשים על סערת נישואי החתן הלבנוני עם הכלה החרדית

עוד גולשת תהתה: "אני לא מבינה איך זה קרה בכלל?!! הוא טען שהוא יהודי לבנוני?? כל מה שהיה צריך לעשות זה לשאול אם הם מכירים את המשפחה בלבנון. כולם מכירים את כולם בקהילה הלבנונית הספרדית, במיוחד בברוקלין. זו קהילה קטנה ומגובשת, וכולם קשורים לכולם. כשאנחנו יוצאים, אנחנו תמיד בודקים מי המשפחה או מכירים אנשים שמכירים את המשפחה. יהודי לבנון מגיעים מביירות, עצוב שהאיש לא נבדק יותר חזק".

עוד גולשת כתבה: "היא מהקהילה הספרדית בברוקלין. כנראה שהסיפור שלו תפס, אני חושבת שכולם צריכים להיות רגישים, יש כאן קהילה שלמה מזועזעת עד היסוד, הרבה חברים רווקים שנמצאים בהלם מוחלט, ונערה צעירה שחשבה שמצאה את האיש שלה ורקדה בחתונה שלה לפני מספר שבועות, חייה נהרסו".

גולש נוסף כתב: "אף אחד לא אוהב סיפורים כאלה, זה הכניס צמרמורת בגוף שלנו, אם זה קרה לאדם אחר או לקהילה חרדית מה מונע כזה דבר לקרות לנו??? זה נושא מאוד כואב לכולנו לקרוא עליו".

הורה אחד כתב: "כהורה לבוגר במכללה, ובן סטודנט בהווה, אני יכול לומר שהרבה לא יהודים מגיעים לחב"ד ולארגון הלל לארוחות שבת, הסעודות בחינם, ותלמידי קולג' אוהבים בחינם, אולי אם בית חב"ד או ארגון הסטודנטים הלל יזמינו רק 10 צעירים בשבת, הם יוכלו לב. אבל כשאתה מזמין הרבה מאד סטודנטים, זה יהיה בלתי אפשרי לבדוק אחד אחד, חב״ד לא צריכים להתנצל".

אחת נוספת כתבה: "שמעתי את קולו באחד האתרים היהודיים, זיהיתי מבטא ערבי קל. עד כמה שידוע לי, לא נותרו עוד צעירים יהודים בביירות. זה היה דגל אדום, רבות מהמשפחות עזבו בשנות ה-60 וה-70. הם היגרו לכל עבר, כמו אמריקה, ישראל, דרום אמריקה וקנדה. עצוב מאוד שהוא לא נבדק על ידי המשפחה. אבי הכלה אף הטיל ספק בו, אך עדיין נתן לתת לבתו להתחתן, עצוב מאוד".

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי ארה"ב התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד