י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
"זאת המדינה שלכם"

בעידוד המשטר: 12 יהודים מברוקלין ביקרו בסוריה

12 יהודים מברוקלין שעזבו את סוריה לפני עשרות שנים ביקרו בדמשק לאחרונה, תחת עינו הפקוחה של המשטר ובעידוד של הנשיא אסד | "הלכנו בכל אזור לחנויות. הם הכירו אותנו ואמרו לנו – ברוכים הבאים. זאת המדינה שלכם, למה אתם לא חוזרים?"

בעידוד המשטר: 12 יהודים מברוקלין ביקרו בסוריה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בהסכמה ואפילו בעידוד משטר אסד: 12 יהודים יוצאי סוריה בילו לאחרונה במסעדה מקומית בדמשק. אחד המשתתפים בביקור ששוחח בעילום שם עם 'כאן חדשות' סיפר כי הם הגיעו בעיקר כדי לעשות טיפולי שיניים שבסוריה זולים יותר מארה"ב.

עם זאת הוא כן ציין כי הם נפגשו עם היהודים הספורים שנותרו בדמשק (בערך שלושה יהודים). לדבריו, זה היה ביקור פרטי ללא הקשרים פוליטיים. הוא אפילו טען כי הייתה פנייה אליהם להיפגש עם בכירי הממשל בדמשק שלא יצאה לפועל. הוא הוסיף בשיחה שהם התקבלו בברכה על ידי התושבים: "כולם הבינו מהשפה שלנו שאנחנו יהודים סורים. כולם זכרנו אותנו. הלכנו בכל אזור לחנויות. הם הכירו אותנו ואמרו לנו – ברוכים הבאים. זאת המדינה שלכם, למה אתם לא חוזרים? תראו מה קרה למדינה, בבקשה תחזרו".

גורמים בקהילת יוצאי סוריה בישראל אמרו לרועי קייס מ'כאן חדשות', כי סביר יותר שהם הגיעו לשם כדי לעשות מעין טיול שורשים. לדבריהם, בחודשים האחרונים יותר ויותר יהודים בעיקר מארצות הברית מבקרים בדמשק בעידוד המשטר הסורי שאפילו מעביר מסרים שהוא יגן וישמור על היהודים בזמן שהותם שם.

לדברי אותם גורמים משטר אסד מנסה לקרב אליו את היהודים יוצא סוריה ברחבי העולם, לא מישראל כמובן. אפילו יש דיבורים על אפשרות של שיפוץ בית הכנסת בשכונת ג'ובר במזרח דמשק שניזוק במהלך מלחמת האזרחים.

סוריה באשר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד