כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתיחות בינ"ל

הגנה מסין: ארה"ב בודקת את כיפת ברזל הישראלית

ארה"ב בודקת את כיפת ברזל הישראלית בגואם, כהגנה מפני טילי שיוט סיניים ברקע המתיחות הגוברת בין המדינות סביב עתידה של טייוואן

הגנה מסין: ארה"ב בודקת את כיפת ברזל הישראלית
הניסוי בכיפת ברזל צילום: דוברות והסברה, משרד הביטחון

ככל שהלחץ של סין מול טייוואן עולה, ארה"ב מבינה כי היא חייבת להיערך לאיום צבאי מצד סין. בחודשים האחרונים המתיחות בין סין לארה"ב עלתה שלב, לאחר שנשיא ארצות הברית ביידן התחייב להגן על טייוואן מפני פלישה סינית.

היום מפרסם ה'וול סטריט ג'ורנל', כי ארה"ב בודקת את כיפת ברזל של ישראל בגואם כהגנה מפני טילי שיוט סיניים.

ישראל השתמשה במערכת כיפת ברזל כדי ליירט אלפי רקטות ופצצות מרגמה מעזה, כעת מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל" נבדקת בגואם על ידי צבא ארה"ב המודאגים מהתקפות סיניות אפשריות.

המערכת יכולה לשמש נגד טילי שיוט אם ישוגרו ממפציצים סיניים, אם כי מומחה אחד אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי השימוש בכיפת ברזל הוא "במידה רבה פתרון ביניים". על פי הדיווח ב-Defense News, בכיר בצבא ארה"ב אמר, כי "ארה"ב פורסת את הסוללה כחלק מפריסה זמנית ניסיונית המתמקדת באיסוף נתונים כיצד מערכות יירוט הטילים של צבא ארה"ב יכולות להשתלב עם מערכות ההגנה האווירית הקיימות שלנו".

באוגוסט השנה ערכה ארצות הברית בהצלחה את הניסוי הראשון שלה באש חיה עם כיפת ברזל בניו מקסיקו. אבל צבא ארה"ב החליט לאחר מכן ללכת עם מערכת שפותחה באלבמה, ולא עם המערכת הישראלית.

ארה"ב סין כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד