כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יטלטל את הקואליציה?

מנסור עבאס נגד תפילת יהודים בהר-הבית: "מקום למוסלמים"

יו"ר מפלגת רע"מ לא הכחיש שינסה לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית, ואמר כי יהודים לא צריכים להתפלל שם: "יש את הנוסחה שבה יהודים לא מתפללים בהר-הבית"

מנסור עבאס נגד תפילת יהודים בהר-הבית: "מקום למוסלמים"
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוביל לעימות בקואליציה? יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, אמר הערב (שלישי) כי יהודים לא צריכים להתפלל בהר-הבית, אלא ברחבת הכותל המערבי.

עבאס נשאל בראיון ל'חדשות 12' באשר לדיווח בערוץ כי הוא יפעל לשינוי הסטטוס-קוו בהר-הבית. הוא לא הכחיש, ואמר שהיהודים לא צריכים להתפלל בהר אלא ברחבת הכותל, זאת בשל התיעודים לאחרונה שמראים שאט-אט יהודים מקיימים יותר תפילות במקום הקדוש.

"עד עכשיו ממשלת ישראל, כולל בנימין נתניהו, מדגישים את הנושא הזה שישראל שומרת ותשמור על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא", אמר.

לדבריו, "אבל אנחנו צריכים לשים לב, כמעט כל ההסלמות, האירועים, ההידרדרות במצב הביטחוני שהיו בשנים האחרונות, זה על רקע התקריות שהיו במסגד אל-אקצא".

"יש את הנוסחה שבה יהודים לא מתפללים בהר-הבית, אני לא רוצה שמסגד אל-אקצא, שהוא מקום לתפילה למוסלמים, יהפוך גם למקום לתפילה ליהודים. היהודים מתפללים בכותל המערבי, והמוסלמים בתוך מסגד אל-אקצא", כך עבאס.

כזכור, בתשעה באב האחרון עלו מספר נרחב של יהודים להר-הבית, זאת למרות עימותים. בנט, שהיה אז זמן קצר בתפקיד ראש הממשלה, הודה למשטרה על "חופש הפולחן ליהודים".

הודעתו הכעיסה מאוד את רע"מ, ובסופו של דבר ראש הממשלה חזר בו מאמירתו, מה שלא מפריע לכמה מחברי "ימינה" להזכיר זאת לזכותם, למרות שבנט חזר בו מהאמירה ההיסטורית.

מנסור עבאס מהומות בהר הבית עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד