כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרשת 'ניקיון כפיים'

ברלנד משוכנע שיואשם: "מבין שהסיפור נגמר"

כשבוע לאחר שנעצר בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות, אליעזר ברלנד העביר מסר לחסידיו: "אני מבין שהסיפור נגמר. הרבה אנשים העידו נגדי" | המשטרה מתקדמת להגשת כתבי אישום | מחר היא תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים

ברלנד משוכנע שיואשם: "מבין שהסיפור נגמר"
הרב ברלנד בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, השוהה במעצר במסגרת פרשת הרצח וההיעלמות של ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני למעלה מ-30 שנה בירושלים, העביר בימים האחרונים מסרים לחסידיו מהם עולה כי הוא נערך לכך שיואשם בפרשה שזכתה לשם 'ניקיון כפיים' ואף צפוי לרצות עונש מאסר כבד.

"אני מבין שהסיפור נגמר", נאמר במסרים שהועברו ופורסמו לראשונה ב'כאן 11'. "אנשים העידו נגדי והחוקרים סיפרו לי שיש ראיות נגדי", הוסיף ברלנד. "מקווה שהאמת תצא לאור. רוצה שהסבל שלי בכלא ייגמר".

המסרים מברלנד לחסידיו מגיעים ברקע התפתחויות משמעותיות בפרשה. אתמול נערך דיון בעניינו של אחד החשודים העצורים בפרשה. במהלך הדיון הודיעה המשטרה כי היא מתקדמת במהירות לעבר כתב אישום. במשטרה ביקשו מבית המשפט עוד כ-10 עד 14 ימי חקירה.

מעצרם של שניים מהחשודים הוארך עד למחר. מחר צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם של חשודים אלו וחמישה חשודים נוספים שנעצרו במסגרת החקירה.

כזכור, זמן קצר לאחר שהגיע בתחילת השבוע למשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, הופגש ברלנד עם מאיר שטרית - אחיו של הנער ניסים שטרית ז"ל, שנעדר מזה למעלה משלושים שנה. במפגש בין השניים, שנעשה כחלק מהחקירה, שאל שטרית את ברלנד, האם הוא יכול לנהוג מנהגי אבלות על אחיו ולהגיד עליו קדיש. "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש", השיב ברלנד. "מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה", הוסיף.

האח סיפר על פגישתו עם ברלנד - שהודה לו כי אחיו נרצח וכי הוא יכול להגיד עליו קדיש. "הוא מתוחכם, אמר לי שהוא רוצה להגיד שאחי לא בחיים. אמר לי שאני 'צריך להגיד קדיש ולשבת שבעה'", סיפר שטרית. בראיון לרדיו 103FM אמר שיטרית האח כי פגישתו עם ברלנד הייתה אמורה להישאר חסויה. "המשטרה ביקשה לא לדבר על זה בכלל, זה היה חסוי ביותר כל הסיפור הזה. ברלנד ביקש לפגוש אותי, הוא היה במעצר. המשטרה עשתה כל מה שעל ידה כדי להביא אותי כמה שיותר מהר לפני שהוא יתחרט, זו הייתה בקשה שלו".

"הכניסו אותי אליו", הוא המשיך לספר, "ישבתי מולו וחוקרת ישבה איתנו במשרדי הימ"ר. אני כדרכי קר רוח בכל הפרשה הזאת. אני מקפיא את כל האמוציות והרגשות במשך הרבה שנים. וגם עכשיו, ברגעים הקריטיים האלה חייבים לפעול בקור רוח, כי זו ההזדמנות האחרונה לדעתי לגמור את הפרשה ולצאת עם תוצאות הכי טובות שיכולות להיות, לדעת שניסים נרצח ומתי. לא איך כי זה לא מעניין. למצוא איפה הוא נקבר, את הדי אן איי ולעשות לו קבר. אז אני נרגע, מבחינתי אני יכול בוא להורים שלי לקבר ולומר להם שעשיתי את משימת חיי".

אליעזר ברלנד הרב ברלנד פרשת ברלנד ניסים שטרית פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד