י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טור נוקב

עצוב ומביש ש-12 אלף ילדים יחוו עוד חורף קשה ללא חימום מספק

חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת 'הציונות הדתית' בטור כואב על החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש: "עצוב ובלתי נתפס שחברי כנסת מהקואליציה, יצביעו נגד עצמם בעצם"

עצוב ומביש ש-12 אלף ילדים יחוו עוד חורף קשה ללא חימום מספק
אילוסטרציה צילום: pixabay

היום אעלה במליאת הכנסת את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש.

האמת, זה בעיקר עצוב ומביש שאני צריכה לעשות זאת. עצוב ומביש שטובי בנינו ובנותינו, חלוצים בני דורנו, שעלו לגבעות והקימו ישובים בשליחות ממשלות ישראל כולן ובתמיכתן (ראו תיעוד מלא בדו"ח טליה ששון) - נזנחים כך על ידי מי שרק אתמול הבטיח להם שהם יוסדרו "בישיבת הממשלה הראשונה בראשותי".

עצוב ומביש ש 12 אלף ילדים יחוו עוד חורף קשה ללא חימום מספק, עם הצפות וחסימות של דרכים רעועות, משום שוועדת השרים לחקיקה החליטה לדחות את הדיון בעניינם ל 4 חודשים. רק לקראת פורים תסכים הועדה הנכבדה לדון אם מגיעים להם תנאי חיים בסיסיים.

עצוב וכואב מאד, לי באופן אישי, שהשר שהרים את נס המרד בממשלה הקודמת וקבע נחרצות שלא יוסדרו מאחזים בדואים אם לא תוסדר ההתיישבות הצעירה - מנהל עכשיו ביד רמה את הקואליציה שגם מסדירה את המאחזים הבדואים, וגם מלבינה 70 אלף בתים בלתי חוקיים של ערבים תחת השם המכובס "חוק החשמל", וגם ישגיח היום על חברי הקואליציה במליאה ויוודא שההתיישבות הצעירה לא תוסדר, חלילה.

עצוב, מביש וכואב, שהחלטת הממשלה שנכתבה כבר לפני שנה, שאושרה כבר אז ע"י שר הבטחון דאז ודהיום, שאופסנה ולא הוצבעה אז רק בגלל הבחירות המתקרבות - ממשיכה להעלות אבק על המדף, ואף אחד משרי הממשלה לא ניסה בכלל להוריד אותה משם ולצרף אותה להחלטה על הסדרת המאחזים הבדואים.

עצוב ובלתי נתפס שחברי כנסת מהקואליציה, שאימצו ישובים צעירים ורוצים באמת בטובתם ובהסדרתם - יצביעו היום נגד החוק, נגד ההסדרה, נגד עצמם בעצם. כי רק לערבים ולשמאלנים בקואליציה מותר להצביע לפי מצפונם (בחוק כפר קאסם). לימניים אסור.

ח"כ מיכל שיר יזמה אתמול דיון בנושא בוועדה לזכויות הילד בראשותה, ואני כמובן מודה לה על כך מאד. אבל גם היא, בכאבה, מחפשת היום קיזוז להצבעה הזו. מישהו שם בקואליציה השתגע כנראה.

עצוב ומביש לשמוע את "שיח הזכויות" החדש, לפיו לילד ערבי מגיעים תנאי חיים בסיסיים גם אם ההורים שלו הפרו ברגל גסה את החוק, אבל לילד יהודי שהוריו עזבו בית או אפילו וילה נוחה בהתיישבות הצעירה כדי להקים עוד ישוב ובכך לשמור על אדמות המולדת מפני השתלטות הרש"פ על השטח - לא מגיעים תנאי מינימום, וכשחבר כנסת בקואליציה מציע לרווחה לקחת את הילד הזה מהוריו - אף אחד מבכירי הקואליציה לא מעיר לו על כך.

תושבי ההתיישבות הצעירה יגיעו היום ליציע הכנסת כדי להתבונן בפניהם של חבריהם ומבקשי-קולותיהם משכבר, מבטיחי ההבטחות, להתבונן בהם ולקוות שאולי-אולי הם יגלו עמוד שידרה מוסרי ולא יפנו להם עורף.

התיישבות אורית סטרוק חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד