כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מירושלים תצא הבשורה?

שופטי בג"צ דנים ב'גזירת המעונות'; שידור חי

בשעה זו החל הדיון בבגצ בעתירות שהוגשו נגד 'גזירת המעונות' שהביא שר האוצר אביגדור ליברמן, המבטלת את הסבסוד לאברכים ולומדי התורה למעונות | צפו

שופטי בג"צ דנים ב'גזירת המעונות'; שידור חי
אולם ביהמ"ש העליון צילום: פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון דנים בשעה זו בעתירות שהוגשו נגד 'גזירת המעונות' המבטלת את הסבסוד לאברכים ולומדי התורה למעונות, השופטים עוזי פוגלמן, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין יאלצו להכריע בסוגיה. ממנו אולי ייצא בשורה לציבור החרדי. 

העתירה הוגשה טענה כי ההחלטה התקבלה בניגוד לנוהל ובו טענות לאפליה, כאשר בעקבות העתירה תחילת יישום הרפורמה נדחה בכמה חודשים, אחרי שהשבוע נחשף כי בתשובת המדינה לבג"צ הם מצאו פרצה ראשונה והציעו לשנות את החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן ולאפשר ללומדי רבנות ודיינות לקבל סבסוד.

כזכור, ביום ראשון השבוע השיבה המדינה לעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, בדבר גזירת המעונות אחרי שאלה טענו לרקע של הפליה והעלו טענות משפטיות נוספות. במסגרת תשובת המדינה, הודיעה הפרקליטות בין היתר על שינוי שיקל מעט על הגזירה, כך שלומדי רבנות ודיינות יוכרו לצורך סבסוד במעונות.

בהחלטה נכתב כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי: "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית".

עוד הוסיפה המדינה וכתבה כי: "נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון". כאשר כאמור שאר הטענות נגד הסבסוד הכולל לכלל האברכים נדחו על ידי הפרקליטות בתשובת המדינה.

שר האוצר אביגדור ליברמן התנגד לתשובת המדינה ותקף אותה פובמית בישיבת הסיעה השבועית ואמר: "ההחלטה המשפטית לביטול לומדי הדיינות והרבנות שגויה". לדברי ליברמן, "המסר הזה לא נכון. עמדתי ברורה". החשש הוא שעשרות אברכים ירשמו ללימודי דיינות ורבנות לצורך סבסוד, "אני בטוח שתוך כמה חודשים 40% יהיו לומדי רבנות, והמספר יעלה פי ארבעה", אמר ליברמן.

בג"ץ גזירת המעונות אברכי כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד