י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי שלמדו בפארקים

עיריית חדרה להורי תלמידות במבנה מסוכן: שילמדו בזום

עיריית חדרה להורי תלמידות במבנה מסוכן: שילמדו בזום מהנדס זיהה ליקויים חמורים בבית ספר בעיר, ולבנות אין פתרון. אם לתלמידה: "בהתחלה לימדו אותן בפארקים". העירייה: "הצורך בשיפור - רק בשתי כיתות". משרד החינוך: "פועלים למצוא חלופה"

עיריית חדרה להורי תלמידות במבנה מסוכן: שילמדו בזום
בניין עיריית חדרה צילום: פלאש 90

 

 

מבנה בית הספר התגלה כמסוכן - התלמידות נשלחו ללמוד בזום. בבית ספר חב"ד שבחדרה התגלו ליקויים ומהנדס קבע בדו"ח שהמבנה מסוכן, ובמקום למצוא לתלמידות פתרון - העירייה שלחה אותן ללמוד בזום. כך מפרסם הבוקר נועם (דבול) דביר ב'ישראל היום'.

הפרסומים בשבועות האחרונים על בתי מגורים ומבנים שהתמוטטו וכמעט גרמו לאסון אדיר, מדירים שינה מעיני ההורים של כ־200 תלמידות בבית הספר חב"ד בחדרה. כבר תקופה שההורים טוענים כי המבנה שבו לומדות התלמידות בכיתות א'-ח' מסוכן. לפני כשבועיים, בסמוך לרעידת אדמה שהורגשה - התלמידות נבהלו כל כך עד שברחו מהכיתות.

במשך תקופה טענו בעירייה כי המבנה אינו מסוכן. אלא שבעקבות רצף הליקויים, הובא על ידי ההורים למקום מהנדס מבנים שכתב שחור על גבי לבן כי "המבנה מסוכן וטעון שיקום".

רק אחרי ההתעקשות הצודקת של ההורים הובא למקום מהנדס נוסף, הפעם גם מטעם משרד החינוך ועיריית חדרה, שגם הוא מצא שחלק מהכיתות מסוכנות ויש לבצע בהן עבודות חיזוק. במשרד ובעירייה טוענים ששאר המבנה תקין, אלא שההורים חוששים - ובצדק - והחליטו שלא לשלוח את התלמידות לבית הספר. אלא שבמקום שעיריית חדרה תיתן פתרונות, ההורים קיבלו תשובה מפתיעה - ששולחת את התלמידות ללמוד בזום. מדובר בתשובה מקוממת, בטח לאחר שנה וחצי של קורונה.

מעיריית חדרה נמסר ל'ישראל היום' בתגובה לטענות ההורים: "לאור חוות הדעת שהתקבלה על ידי ההורים, פנתה הרשות למומחה בתחום, שבחן את חוות הדעת של המהנדס שהביאו ההורים. החלטתו היתה כי לא נשקפת סכנה, וכי המבנה ראוי לאכלוס, למעט שתי כיתות שבהן המליץ לערוך כמה שיפורים. העירייה, משרד החינוך, הנהלת בית הספר וההורים קיימו פגישת היוועצות, ובה הוחלט כי עד היום ילמדו התלמידות בלמידה מרחוק, ובמקביל ייבחנו חלופות ללמידה במבני חינוך אחרים ברחבי העיר ובמחוז, וזאת עד לקבלת החלטה לגבי פתרון קבע".

חדרה זום בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד