י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
התשובה של לפיד

בקואליציה לא תמכו: חוק התיישבות הצעירה נפל

החוק להסדרת התיישבות הצעירה נדחה על ידי מליאת הכנסת בקריאה טרומית, כשהאגף הימני בקואליציה לא תמך - על אף הבטחותיהם בעבר | שר החוץ אמר כי הממשלה צריכה לקבל את ההחלטה | חה"כ סטרוק, יוזמת החוק: "מה שהתירו לח"כים הערבים, לא התירו לחברי הכנסת היהודים"

בקואליציה לא תמכו: חוק התיישבות הצעירה נפל
בנט והמסמך במליאה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, כשחברי הכנסת של האגף הימני בקואליציה לא תמכו, על אף הבטחותיהם בעבר.

ההצבעה על הסדרת התיישבות, שבנט הבטיח בעבר כי ביומו הראשון כראש הממשלה הוא יעשה זאת, מגיעה בצל הזעם באופוזיציה על כך שמסדירים את הישובים הבדואים. בהצבעה על ההסדרה הישובים היהודים ביו"ש, לפיד השיב במפתיע, ואמר כי הממשלה צריכה להתכנס ולחשוב אם לאשר.

"נושא ההתיישבות הוא כמובן נושא מורכב, חשוב, לאומי, ציוני מהמעלה הראשונה ולפיכך אין מקום לעסוק בו בהצעת חוק פרטית", נימק את אי התמיכה של הקואליציה. "הוא עניין לממשלה להתכנס לחשוב ולקבל החלטות".

חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית', יוזמת החוק, תקפה את הקואליציה: "בדיוק כפי שהיא מפלה לרעה ורומסת את תושבי ההתיישבות הצעירה רק בגלל שהם יהודים - כך היא מפלה לרעה ורומסת את חברי הכנסת היהודים שמזדהים עם החוק הזה".

"מה שהתירו לחברי הכנסת הערבים בחוק כפר קאסם - לא התירו לחברי הכנסת היהודים בחוק ההתיישבות הצעירה. לא נרפה עד שההתיישבות הצעירה תקבל את המגיע לה", הוסיפה.

התיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד