י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המנכ"ל יידרש לאשר

המומחים הכריעו והמליצו: לחסן בני 5 עד 11

בדיון שהתקיים הערב, נדרשו 75 מומחים ישראלים בכירים להכריע האם להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות על פתיחת מבצע חיסוני הילדים בגילאי 5 עד 11 | 73 הצביעו בעד ואילו שניים התנגדו | אחד המומחים: "זאת החלטה פרטית של המשפחה, מקווים שאנשים יאותו להתחסן" 

המומחים הכריעו והמליצו: לחסן בני 5 עד 11
חיסון לקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברוב מוחץ של 73 מומחים מטעם משרד הבריאות, אושר מבצע חיסוני הילדים, מול שני מתנגדים. ההמלצה הגורפת עומדת כעת לפתחו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שצפוי לאשר כי המבצע ייפתח בעוד 10 ימים.

בדיון שהתקיים הערב (רביעי) השתתפו חברי הצוות לטיפול במגיפות וחברי וועדת החיסונים - אשר מומחים בתחומים הנוגעים לחיסון הילדים, והכריעו ברוב מוצק להמליץ בפני המנכ"ל לאשר את מבצע החיסונים. 

ההצבעה של המומחים הייתה סגורה בפני הציבור, ורק שעה לאחר מכן הוכרזו התוצאות בפני כתבי הבריאות. המומחים נדרשו להצביע על כמה שאלות, בין היתר: האם להמליץ על חיסון ילדים מחלימים בגילאים 5 עד 11? על כך השיבו 35 מומחים שכן, אך תלוי במועד, 23 השיבו שכן, אך ללא תלות במועד ההחלמה ואילו 8 מומחים המליצו שלא לחסן מחלימים. 

שאלה נוספת שעליה נדרשו המומחים להשיב: האם להמתין עם חיסון הילדים עד שיופיע גל חדש? 8 הצביעו בעד לדחות; 65 הצביעו שלא לדחות. נושא נוסף שהיה במחלוקת ועדיין לא הוכרע, הוא האם לחסן ילדים מחלימים? "כרגע לא יחוסנו, נגבש החלטה בקרוב". 

לדברי אחד המומחים, נשמעו דעות רבות ומגוונות בדיון, אך הרוב היה בעד. כאמור, פתיחת המבצע לחיסון הילדים בגילאי 5 עד 11 צפוי להתחיל בעוד 10 ימים. "זאת החלטה פרטית של המשפחה, מקווים שאנשים יאותו להתחסן", אמר אחד המומחים. 

חיסון ילדים משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד