י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זינוק במניות

תמורת כ-8.1 מיליארד דולר: דורדאש תרכוש את וולט

ענקית המשלוחים האמריקאית דורדאש תרכוש את וולט, בניסיון להרחיב את פעילותה לשאר העולם. בעקבות ההודעה, מניית דורדאש מזנקת במסחר המאוחר בוול סטריט

תמורת כ-8.1 מיליארד דולר: דורדאש תרכוש את וולט
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת משלוחי המזון דורדאש (DoorDash), הגדולה ביותר בארה"ב, תרכוש בעבור כ-8.1 מיליארד דולר את חברת משלוחי המזון העולמית וולט (Wolt) שהגיעה אתמול (שלישי) להסכם סופי לרכישתה המלאה על ידי דורדאש ותוביל את ההתרחבות הבינלאומית של החברה האמריקאית.

העסקה צפויה להיסגר סופית לקראת המחצית השנייה של 2022, ובעקבות ההודעה, מניית דורדאש, אשר חוותה עליות ומורדות מאז הנפקתה בסוף השנה שעברה ובסך הכל עלתה בתקופה הזו בשיעור של כ-10%, מזנקת בתוך זמן קצר בכ-15% במסחר המאוחר בוול סטריט.

מיקי קוסי, מייסד ומנכ"ל החברה, צפוי להוביל את מהלך ההתרחבות תחת הנהגתו של טוני שו, מנכ"ל ומייסד דורדאש. פעילות וולט ב-23 המדינות בהן היא פעילה כיום לא צפויה להשתנות כלל, לרבות האפליקציה, שם החברה והעובדים. כך לפי ההודעה של וולט.

וולט היא חברה פינית אשר הוקמה בהלסינקי בשנת 2014 ובה מועסקים כיום למעלה מ-4,000 עובדים. את פעילותה בישראל היא החלה בשנת 2018 וכיום היא פועלת ב-26 ערים בארץ, בהן ירושלים, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, הרצליה, נתניה, רעננה, כפר סבא, אשדוד, באר שבע ועוד.

דורדאש, אשר נוסדה בשנת 2013 ומתמקדת גם היא במשלוחים של "הקילומטר האחרון", מהעסק לבית הלקוח, בדומה לוולט - פועלת בכ-7,000 ערים ברחבי ארצות הברית, בקנדה, באוסטרליה וביפן.

קוסי אמר כי "דורדאש בנו עסק מרשים בשוק הכי משמעותי בעולם, ואילו אנחנו באים ממדינה קטנה בה יצרנו התמחות והתמקצעות בהתרחבות עסקית כבר בשלב מוקדם".

שו אמר: "החבירה אל וולט תעמיק את מאגר הטאלנט האיכותי הקיים אצלנו ותאפשר להאיץ את צמיחתנו הבינלאומית, תוך התמקדות בשוק הרחב ביותר שלנו בארה"ב. אנו מצפים לתבונה, מומחיות, ומצוינות אופרטיבית של החברה המשולבת כדי להרחיב השווקים, לשפר את יעילות ההשקעות, להגדיל את הרווחיות הפוטנציאלית ולייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו".

וולט מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד