כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אפס עגול"

לאחר התחקיר על העמותה: בכיר רע"מ מציג הוכחות

בכיר רע"ם ראזי עיסא הגיב לתחקיר שחשף כי נפגש בעזה עם בכיר בחמאס, והבהיר: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה". הוא הציג את המסלול של העברת הכסף למשפחות בעזה וטען: "קיבלנו אישור משב"כ להיכנס לעזה"

לאחר התחקיר על העמותה: בכיר רע"מ מציג הוכחות
בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

ראזי עיסא, בכיר במפלגת רע"מ ומועמדה לכנסת במקום 11, שעמד לאחרונה במרכזה של סערה פוליטית בעקבות תחקיר שחשף כי נפגש בעזה עם בכיר בארגון הטרור חמאס - התייחס הערב (רביעי) להאשמות במהלך ריאיון ל'חדשות 13'.

עיסא, מנהל עמותת "סיוע 48" הדואגת לתרומות לאלמנות ויתומים בעזה וברשות הפלסטינית, הגיב לדיווח של אילה חסון והבהיר כי כל כספי העמותה מגיעים מתרומות וכי הכסף עובר ישירות לנזקקים.

לשאלה כמה כסף העמותה מקבלת מהמדינה, עיסא ענה: "אפס עגול". גם לא מאף רשות מקומית, הוא הבהיר. "הכסף מגיע מתרומות יחידים, בממוצע 220 שקל לתרומה". הוא גם הציג את רשימת התורמים והתגאה בשקיפות העמותה, התרומה הגדולה ביותר עומדת על 2,500 שקלים.

לפי המידע שהציג, התרומות הן של אנשים פרטיים, בסכומים בדרך כלל של כמה מאות שקלים שמצטברות ל-46 מיליון שקלים בשנה. השנה הם יסיימו כנראה ב-64 מיליון שקלים. לטענת עיסא, לעמותה יש שיטה להעביר את הכספים לנזקקים מבלי שחמאס ישימו ידיהם על התרומות.

הוא הציג את המסלול של הכסף: "אנחנו אוספים את כל הכספים האלה ומעבירים בכל עשירי בחודש לסניף הבנק שלנו ברמאללה. אנחנו מעבירים להם אקסל שיש בו 11,000-10,000 אימהות". עיסא הראה את רשימת האלמנות והסכומים שהן מקבלות לפי שם ומספר תעודת זהות, "שלא יטעו מי זאת".

"האם יש העדפה לתרומת לשהידים, ליתומים של שהידים?", נשאל עיסא. "תיכנס לכל בית בגדה המערבית וגם בעזה, בכל בית שני כמעט יש מישהו שהוא שהיד, מישהו שנהרג, יש מלחמה שם. מה הילד יודע על אבא שלו? ילד קטן לא יודע מי זה אבא שלו אפילו. אנחנו, כשאנחנו תורמים ואנחנו עוזרים, אנחנו עוזרים לכל בן אדם".

כזכור, בשבוע שחלף נחשף כי שני בכירים במפלגת רע"מ נפגשו ברצועת עזה עם בכיר בארגון הטרור חמאס.  לפי הדיווח, גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48", באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ באישור התקציב.

עמותת "סיוע 48" היא עמותה של מפלגת רע"מ, אשר העומדים בראשה היו מועמדים מטעם הרשימה לכנסת ה-24, ונחשף כי ראשי העמותה נפגשו עם ראשי חמאס בעזה ומפעילים סניף ברצועה תחת עמותה ישראלית.

 

 

מפלגת רע"מ חמאס מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד