כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"כולם מפחדים"

סטודנטים יהודים הסתירו את הכיפות מחשש המפגינים נגד חוטובלי

שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי הוברחה ביום שלישי בלילה מכנס כאשר מפגיני שמאל ניסו להתקרב למכוניתה | סטודנטים יהודיים מספרים כי חששו לצאת מהכינוס כשהם חבושים בכיפות "ייתכן שכעת לאנשים יהיה יותר לא נוח כלפי חוץ להיראות יהודי"

סטודנטים יהודים הסתירו את הכיפות מחשש המפגינים נגד חוטובלי
נטורי קרתא מפגינים נגד ציפי חוטובלי צילום: באדיבות המצלם

סטודנטים יהודים בבית הספר לכלכלה בלונדון חשו מאד מודאגים במהלך המחאה האלימה שגרמה לשגרירת ישראל ציפי חוטובלי להימלט מהאוניברסיטה, התלמידים היהודים הסתירו את הכיפות שלהם.

הסטודנטים היהודים חבשו כובעי בייסבול כדי להסתיר את הכיפות שלהם כשחלפו על פני המפגינים, כך סיפרו סטודנטים יהודים שנכחו באירוע לעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

על פי הדיווחים, אלה שהשתתפו בהרצאה נאלצו גם לעבור בין המפגינים כשהם עזבו, הם חששו מהמפגינים ונאלצו להוריד או להסתיר את הכיפה. "כולם קצת יותר זהירים, כולם קצת יותר מפחדים. זה לא נעלם מאיתנו", כך אמר סטודנט יהודי הלומד ב-LSE. "ייתכן שלאנשים יהיה יותר לא נוח כלפי חוץ להיראות יהודים כי עכשיו אנשים יקשרו את זה לישראל".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי הוברחה ביום שלישי בלילה מכנס ב-LSE, בית ספר לכלכלה בלונדון על ידי מאבטחים כאשר מפגיני שמאל ניסו להתקרב למכוניתה, והתעמתו עם המשטרה. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, המפגינים ניסו "להוריד אותה פיזית מהבמה" ו"לנפץ את חלונות המכונית שלה, חלקם ניסו לפרוץ לאולם בו נאמה.

ציפי חוטובלי הובהלה לתוך רכב היגואר הדיפלומטי שלה על ידי שומרי הראש, כשכל העת מפגינים מנסים לפגוע ברכבה וקוראים לעברה קריאות, שרים בכירים בממשלת בריטניה גינו הבוקר את 'ההתנהגות התוקפנית והמאיימת'.

האדי נסראללה, שמכנה עצמו חוקר המתמקד בסוריה, לבנון והטרור הג'יהאדיסטי העולמי, היה הראשון ששיתף את סרטון ניסיון התקיפה בטוויטר. הוא כתב: "שגרירת ישראל ציפי חוטובלי נאלצה לברוח מאוניברסיטת LSE בלונדון לאחר שסטודנטים מחו על נוכחותה וסירבו לתת לה במה. כך יש להתייחס לפושעי מלחמה קולוניאליים בכל מקום, שחררו את פלסטין".

סטודנטים יהודיים ציפי חוטובלי אנטישמיות בלונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד