י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"פעל למען אינטרסים אישיים"

מתיחות בין סוריה לאיראן: הדחת בכיר במשמרות המהפכה

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הביא מאחורי הקלעים להדחתו של נציג כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה, מוסטפא ג'וואד רפארי, לאחר שלטענתו ביצע הפרות בוטות של הריבונות הסורית למען האינטרסים האישיים שלו

מתיחות בין סוריה לאיראן: הדחת בכיר במשמרות המהפכה
מוסטפא ג'וואד רפארי (עם המעיל האפור במרכז התמונה) צילום: רשתות החברתיות בסורה

ערוץ אל-ערביה הסעודי מדווח מ"גורם המעורה בהתפתחויות בסוריה" כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ובכירים במשטרו הביאו מאחורי הקלעים להדחתו של הנציג של כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה, מוסטפא ג'וואד רפארי.

על פי הדיווח, בארמון הנשיאות הסורי לא היו מרוצים ממעשיו של מי ששימש כנציג של הכוחות האיראניים והמיליציות הפרו-איראניות בסוריה אחרי חודשים ארוכים של חילוקי דעות סביב פעילויותיו שנתפסו כהפרה בוטה של הריבונות הסורית. בין השאר הוא הואשם בהברחת סחורות כדי ליצור שוק שחור, מה שפגע בשוק הסורי.

אותו גורם טען כי "הוא ניצל פעם אחר פעם את המשאבים הטבעיים של סוריה למען האינטרסים האישיים שלו. שדד מקורות כלכליים ונמלט מתשלום מסים למדינה הסורית".

אותו גורם טען גם כי אותו בכיר איראני הציב כוחות ואמצעי לחימה איראניים באזורים שמשטר אסד לא הרשה לעשות זאת: "רפארי בניגוד להנחיות הוציא לפועל מספר פעולות נגד ארצות הברית וישראל שכמעט סיבכו את סוריה במלחמה אזורית שהיא אינה חפצה בה".

כך גם, הגורם הסביר כי דחיקתו של אותו בכיר איראני היא חלק מההשקפה השלילית (מצד הסורים) ביחס לנוכחות האיראנית בסוריה ובאזור בכללותו. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

סוריה איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד