י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יצא מהכלא ופתח סטארט-אפ ייחודי: בד"צ

מנשה בלקר, אסיר משוחרר, הורשע בארבעה מקרים של זיוף וגביית תשלום עבור תעודות כשרות • "בהשגחת בד"ץ בני ישראל בנשיאות הרב הגדול מנשה בלקר"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

השופטת לבנה צבר הרשיעה היום (ה) בבית משפט השלום ברחובות את מנשה בלקר בארבע עבירות של סיוע להונאה בכשרות. "משהוכיחה המאשימה מעל לכל ספק סביר שהנאשם אכן הנפיק תעודות שנחזות להיות תעודות כשרות", כתבה השופטת, "ואלה הוצגו על ידי בעלי העסקים בבתי העסק שלהם, אזי אני מרשיעה אותו בביצוע 4 עבירות של סיוע להונאה בבית אוכל".

תחילתו של הסיפור לפני כמה שנים, עת יצא מנשה בלקר מהכלא וחיפש פרנסה. בלקר, ששימש בעברו הרחוק כמשגיח כשרות, החליט לפתוח סטארט-אפ ייחודי: הוא פתח בד"צ למתן תעודות כשרות 'למהדרין'.

"העסק", כך כתב בתעודות הכשרות שהנפיק, "עומד תחת השגחת בית דין צדק בני ישראל, בנשיאות הרב הגדול מנשה בלקר".

בלקר איננו ולא היה מוסמך מטעם הרבנות הראשית או מטעם רב מוסמך מטעמה להנפיק תעודת כשרות, ולא קיבל ממנה כל אישור לעשות כן - כנדרש בחוק. לפי כתב אישום שהוגש נגדו בעבר, בשנת 1997 או בסמוך לכך, הוא יצר קשר עם אליהו שרעבי, בעליה של מסעדת שרעבי ברחובות, לאחר שזה האחרון הופנה אליו לצורך קבלת אישור כשרות למסעדה. החל ממועד זה ואילך עד מרץ 2009, חידש הנאשם את התעודה מעת לעת, בתדירות גבוהה, בתמורה לסכום של 600 שקל ששילם לו שרעבי עבור שלושה חודשים.

בשנת 2003, יצר בלקר קשר עם שמעון מזעקי, בעליה של מסעדת מזעקי ברחובות, לאחר ששמע על סכסוך שהתפתח בין האחרון לנציג הרבנות, והציע לו לקבל אישור כשרות מטעמו למסעדה. לאחר שמזעקי הסכים, מסר לו הנאשם תעודה, ממנה עולה שהמוצרים הנמכרים במסעדה נמצאים בהכשרים שונים, וכי יש על המקום פיקוח. ממועד זה ואילך ועד מרץ 2009, חידש הנאשם את התעודה מעת לעת, תמורת סך של 730 שקל בחודש.

בשנת 2004, יצר בלקר קשר עם מנדי מורן, בעליו של בית עסק למכירת בייגלה חם, שנמצא ברחוב הרצל 167 ברחובות. יצוין שבעבר היה ברשות מנדי ואביו רוני מורן בית עסק דומה ברחוב הרצל 192 ברחובות. בלקר הציע לו אישור כשרות מטעמו לבית העסק. לאחר שמנדי הסכים, מסר לו בלקר תעודה ממנה עולה כי "המקום עומד תחת השגחה בכל פרטי תהליך הייצור, ונעשה בפיקוח של משגיח מטעמם והם למהדרין מן המהדרין". ממועד זה ואילך ועד מרץ 2009, חידש הנאשם את התעודה מעת לעת, תמורת סך של 500 שקל לחודש. רוני ומנדי הציגו בבתי העסק את תעודת הכשרות.

בשנת 1998, יצר בלקר קשר עם ינון קריטי, בעליה של מסעדת סטקיית 72 ברחובות, לצורך מתן אישור כשרות מטעמו של הנאשם למסעדה. הנאשם מסר לינון תעודה, ממנה עולה כי המוצרים הנמכרים במסעדה נמצאים בהכשרים שונים, וכי יש פיקוח על המסעדה. מהמועד הנ"ל ואילך עד מרץ 2009, חידש הנאשם את התעודה מעת לעת, תמורת סך של 50 שקל בחודש.

כאמור, היום הסתיימה הפרשה בהרשעתו של בלקר בבית המשפט.
כשרות בלקר תעודות פיקוח כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד