כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גזרת השחיטה באירופה

מיוחד: הקצב שלא מפסיק לעבוד גם בגיל 74, "אני מרגיש צעיר"

משה שטיינמץ, מוותיקי היהודים החרדים באנטוורפן, מספר ל'בחדרי חרדים' על הקשיים בכל הנוגע לשחיטה כשרה ועל העבודה המאומצת בגיל שכזה | "אנחנו מספקים בשר טרי, מהיחידים בעיר, אני עובד כמו פעם, אני מרגיש צעיר"

מיוחד: הקצב שלא מפסיק לעבוד גם בגיל 74, "אני מרגיש צעיר"
הקצב משה שטיינמץ צילום: באדיבות המצלם

בגיל 74 הקצב החרדי משה שטיינמץ מוותיקי תושבי אנטוורפן, מספר ל'בחדרי חרדים' על הימים המתוחים בכל פעם שעולה חוק שאוסר שחיטה כשרה ועל העבודה בתחום הקצבות בבלגיה, "אין הרבה מקומות שאפשר לקנות בשר כשר טרי באירופה, אנחנו מתפללים שנוכל להמשיך לספק בשר טרי, מאד קשה ליהודים להתמודד עם הנושא".

שטיינמץ מספר עוד כי ההשגחה על הקצביה שלו שנמצאת באנטוורפן עירם של קהילות חרדיות גדולות, היא תחת איגוד 'שומרי הדת', "אבל 70 אחוז מקהילת 'מחזיקי הדת' קונים אצלי, ברוך השם יש הרמוניה בין הקהילות, אנחנו מקווים שנמשיך לספק בשר טרי כשר, אבל הסיפור לא פשוט כאן".

צפו בקצב בעבודתו:

חשוב לציין שהשחיטה הכשרה בבלגיה, לא נאסרה לחלוטין, אך יש קשיים רבים, הבלגים מוכנים רק לשחיטה מקומית, ולא מאשרים ייצוא, כך שלא תמיד משתלם לשחוט כמויות. בלגיה כמדינה לא אסרה על שחיטה, מכיוון שזה לא עניין פדרלי אלא ענין אזורי, וקהילת 'שומרי הדת' מצליחה להמשיך את השחיטה כבעבר.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים' על המצב של שחיטה כשרה, "אנחנו עם היד על הדופק כל הזמן, כל הזמן אנחנו חייבים לוודא שלא מפתיעים אותנו עם חוקים שיכולים להקשות עלינו את החיים", לגבי הקצב שטיינמץ אומר פרייליך, "זה מרגש כל פעם מחדש לראות אדם בן 74 עובד כמו בחור צעיר, הוא לא מתעייף, הוא מנהל קצביה, מסעדה, ופעיל בעוד נושאים הקשורים לקהילה, כאילו היה בחור צעיר".

אחד העסקנים הגדולים באנטוורפן אומר ל'בחדרי חרדים' על החוקים נגד שחיטה באירופה, "הם מגיעים מדאגה לבעלי חיים, לא מאנטישמיות, אבל לפעמים מקדמי החוקים נסחפים קצת, יש דברים חשובים בעולם כמו טרור, התחממות גלובלית, לא ראיתי את אלו שצועקים על השחיטה הכשרה, צועקים גם על עוולות אחרות, יש בספרד מרוץ שוורים שזה צער בעלי חיים מהגדולים שיש בעולם, לא שמענו את האיחוד האירופי מזדעזע כמו שאנשים באיחוד האירופי מדברים על מנהג הכפרות".

קצב מבוגר אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד