ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מסביר להם מה אנחנו חשים"

שוטרים אוסטרים יקבלו הכשרה ייחודית למאבק באנטישמיות

שר הפנים האוסטרי הודיע כי שוטרי אוסטריה יקבלו הכשרה ייחודית למאבק באנטישמיות בקורס מיוחד שעוצב במיוחד עבורם. ההכשרה תכלול היכרות מעמיקה עם שורשי האנטישמיות והשפעותיה וכן עם הדרכים המשפטיות להתמודדות, כיצד להגן על קרבנות וכיצד למקסם חקירות של פשעי שנאה

שוטרים אוסטרים יקבלו הכשרה ייחודית למאבק באנטישמיות
משטרה בוינה צילום: משטרת אוסטריה

באוסטריה יתקיים יום עיון מרוכז אותו יחויבו כל 32 אלף השוטרים האוסטרים לעבור. יום העיון יעסוק במאבק באנטישמיות לאחר ששר הפנים האוסטרי הודיע כי שוטרי אוסטריה יקבלו הכשרה ייחודית למאבק באנטישמיות בקורס מיוחד שעוצב במיוחד עבורם. מעתה יתווסף לסעיפי התלונה שיוכלו להגיש אזרחים במשטרה: "מניע של דעה קדומה או שנאה", לצד "פשע השנאה" המוכר.

נשיא הקהילה היהודית אוסקר דויטש אמר: "אנחנו רוצים שכל אירוע ידווח. כי מה שלא זוכה לדיווח, כאילו לא מתרחש. המשטרה צריכה לדעת על כל התנכלות. שוטרים רבים לא באו במגע עם היהדות מעולם והפרויקט הזה מסביר להם מה אנחנו חשים, למרבה הצער, אנטישמיות ובטחון הקהילה היהודית שלנו נמצאים במרכז פעילותנו בשנים האחרונים. השקענו כ-20 אחוזים מהתקציב באבטחה כדי לאפשר ליהודים להגיע לבתי ספר ובתי כנסת".

עוד אמר, "בבתי ספר יהודיים מתרגלים לא רק את אזעקת האש, אלא גם את אזעקת הטרור. מהגן ועד התיכון, ילדים יהודים צריכים ללמוד איך להתנהג במקרה טרור. זה לא הכרחי. אנחנו לא צריכים לחיות כך", אמר דויטש.

בתוך כך פעילים יהודים הדביקו שלטי רחוב חלופיים ב-23 רחובות בוינה. על פי הפעילים, מדובר בשלטי רחוב שמכבדים את זכרם של אנטישמים ונאצים. הם החליפו אותם בשמות של אנשים שהצילו יהודים בשואה.

לדוגמא, רחוב על שם קרל לואגר, ממייסדי המפלגה הנאצית האוסטרית וממי שהיטלר קיבל השראה, הוחלף על שם ההתנגדות האנטי פשיסטית. רחוב על שם פרנץ דוסיקה, רוכב אופניים אוסטרי שהיה חבר במפלגה הנאצית ופלוגות הסער הנאציות, הוחלף בשם חביבה רייק.

אוסטריה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד