כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא קיבל פיצוי

החרדי שנפצע בלינץ': "עדיף לעזוב את הארץ לתימן"

לפני שבעה חודשים הותקף יחיא ג'ראדי מבית שמש בדרכו לתפילה בכותל ורכבו הועלה באש, הוא נפצע, אושפז ומאז אינו מסוגל לעבוד ושוכב מיואש בדירתו, אף שהוכר כנפגע טרור עדיין לא ראה ג'ראדי שקל מהמדינה, וברוב ייאושו שוקל לחזור לתימן, שממנה עלה

החרדי שנפצע בלינץ': "עדיף לעזוב את הארץ לתימן"
יחיא ג'רדי צילום: באדיבות כאן 11

תושב בית שמש יחיא ג'ראדי עבר לפני מספר חודשים הוא עבר לינץ' במזרח ירושלים ובעקבות כך נעצרו חייו. אף שהוכר כנפגע פעולות איבה הוא טרם קיבל פיצוי כלשהו מהמדינה. יחיא בן 47 נשוי ואב לשלושה, עבד עד להתקפה כנהג הסעות. ב-22 באפריל נסע ברכבו הפרטי לכותל, בתקופה שבה הותקפו מספר פעמים יהודים על ידי ערבים במזרח העיר.

הנהג החרדי שהותקף ע"י ערבים: "חשבתי שאני עומד למות" • צפו

בעת שנסע בציר הראשי מול החומות, באזור שער שכם, הסתערה עליו קבוצת צעירים ערבים. "הם זרקו עליי אבנים ואחר כך קפצו עליי, הרביצו לי וניסו להרוג אותי", שחזר אתמול יחיא את רגעי הפחד לגלעד כהן ב'ידיעות אחרונות' "חשבתי שזהו, שאני לא אחזור הביתה בחיים". לאחר שהוכה שרפו הפורעים את מכוניתו.

לדבריו, קודם לכן גנבו ממנה 30 אלף שקלים במזומן, חסכונות מעבודתו. יחיא נפצע באורח בינוני ואושפז בבית החולים. נוכח אופי התקרית הוכר כנפגע פעולות איבה על ידי הביטוח הלאומי, ולפיכך הוא זכאי לפיצוי כספי. אלא שמאז המקרה, כבר שבעה חודשים תמימים, הכסף לא מגיע. יחיא הנואש, שלא
יכול לעבוד בשל פציעתו, סובל מסחרחורות ונזקק לתרופות, שוכב מיואש בדירת עמידר
שבה הוא גר.

יחיא, שעלה לפני 20 שנה לישראל, אומר ל'ידיעות אחרונות': "חשבתי לחזור לתימן, אבל יש שם בלגן ומלחמות. אני לא מבין למה הכסף לא מגיע. שייתנו בינתיים משהו כדי שאוכל להתקיים. אני מרגיש שאני כאן לבד. אולי בכל זאת עדיף לעזוב את הארץ. יותר טוב".

בביטוח הלאומי טוענים כי ההליך מתעכב משום שיחיא לא מילא את כל הטפסים. הסיבה לכך פשוטה: הוא לא שולט בעברית, "התקשרו אליו עובדים סוציאליים מספר פעמים, ביקשו שיגיע ויגיש טפסים, אבל הוא לא השלים את כל ההליכים", אומרים בביטוח הלאומי ל'ידיעות אחרונות'. זאת לצד תגובה רשמית שבה נאמר: "אגף איבה פנה מספר פעמים אל מר ג'ארדי כדי שיוכל להשלים את ההליך מולנו ולקבל את זכאותו. נמשיך ללוות אותו וניתן כל סיוע, אם במילוי טפסים ובין אם במידת הצורך יצטרך שיקום".

יחיא ג'רדי לינץ' בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד