י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה חיפש איש גור אצל רה"מ

לייבל'ה: הצמוד של בנימין נתניהו מברך 'הגומל'

והשבוע במדור שלא תפסיקו לקרוא: התיעוד של הבכיר מגור במרפסת לשכת ראש הממשלה בכנסת; התיעוד של היועץ טופז לוק מברך 'הגומל' בשם ומלכות; הראפר שיושב ולומד וממתין לשטיפת הרכב; השיעור ב'זום' של הנכד שעבר ללדרמן באופן חד פעמי; ומי נצפה השבוע בבורו פארק?

לייבל'ה: הצמוד של בנימין נתניהו מברך 'הגומל'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עבר שבוע לא פשוט. הסערות שפקדו את המגזר החרדי, לא פסחו על אף מדינה. מניו יורק והמסע ההיסטור, ועד גזירת הממתקים של יו"ר הכנסת מיקי לוי, שקשה יותר מגזירת השתייה המתוקה.

יהודי אמריקני שקורא באדיקות נמרצת את לייבל'ה, ביקש להעביר דרך המדור שאלה ליו"ר הקואליציה המיתולוגי ח"כ דוד ביטן: האם הוא מוכן לקחת על עצמו את אספקת הממתקים לרבבות שפקדו השבוע את האוהל בבורו פארק? הוא הסביר: האמריקאים לא מסוגלים לוותר על סוכריות ג'לי בשבת, ואף ספק מקומי לא הצליח לעמוד בביקוש האדיר באוהל. רק ביטן יכול.

לייבל'ה מחכה לתשובה מהח"כ המתוק במשכן.

אגב, בגלל שלייבל'ה הוא לא מדור צבאי, הוא לא יספר לכם איך בורו פארק נכבשה השבוע יותר מהר ממה שאפגניסטאן נכבשה על ידי הטליבאן, את זה נשאיר לישראל קצובר.

ובחזרה לארצנו, יום רביעי, קומת הממשלה בכנסת ובעיקר המרפסת שיוצאת מחדרו של ראש הממשלה נפתלי בנט, האורח הקבוע בלשכה בעבר היה מוטי בבצ'יק האיש החזק ביותר בחצר חסידות גור, הפעם הוא נצפה במרפסת בתמונות בלעדיות שהגיעו ללייבל'ה כשהוא משוחח עם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה טל גן צבי.

ומהקואליציה לאופוזיציה: את טופז לוק הצמוד של נתניהו ראה השבוע לייבל'ה בבוקר יום שני בעיר מגוריו פתח תקווה כשהוא מברך ברכת 'הגומל' בכוונה גדולה בבית הכנסת של יוצאי ישיבת חברון, וזאת לאחר האשפוז הקשה בעקבות נפילתו מאופניים. לייבל'ה ממשיך לשלוח החלמה מהירה והמשך ספייס מעניין.

אחרי הוועידה של עיתון 'הארץ' תפס ח"כ גפני הפוגה קלה עם יד ימינו הקרוב מוישי זלושינסקי והנהג אלעזר מן על רקע היאכטות בעיר עכו. 

לאחר הניצחון המתוק של האופוזיציה השבוע בשני חוקים, ראה לייבל'ה את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ שהגיע לטעום את סופגנית 'חמוץ מתוק' במסעדת גולדיס בי-ם. לייבל'ה מקווה שהיה טעים.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש נצפה בראשית השבוע ממתין לבדיקת קורונה בנתב"ג לאחר ששהה בדינר של מוסדות רחמסטריווקא בפולין, שם הצליח להרים את התורמים לגבהים שגם הם לא חלמו.

אפרופו אלעד, שדרן המהודרה המרכזית משה גלסנר מ'קול ברמה' נצפה השבוע רעב בשעת לילה. גלסנר יצא לעיר הסמוכה ראש העין ונפל על טוסט לילי משובח.

ובחזרה לכנסת, ברביעי השבוע תפס לייבל'ה את שיאן ההסתייגויות בכנסת עו"ד גיל גולן עם רביע באדר, יועצו הנכנס של שר הרווחה מאיר כהן. השניים כך נראה, בתיאום מהלכים לטובת השכבות החלשות.

וביום שני ראה לייבל'ה בקומת הסיעות בכנסת את מוטי בבצ'יק בשיחה ערה עם שניאור רוזן, הצמוד של ח"כ פרוש, ואליהו ארנד יועץ מנהלת הקורונה במשרד לביטחון פנים. מהחיוכים שתיעד לייבל'ה נראה שמצב הציבור החרדי הרבה יותר טוב מהקולות שנשמעים בחוץ.

השבוע לייבל'ה שולח שאפו ענק לסגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, שכבר כמה חודשים נגמל מעישון הסיגריות. לייבל'ה מקווה אף הוא להתמיד.

שיעורו הקבוע בדף היומי של הרב יענקי קנייבסקי נכדו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי הנמסר ב'זום' מידי שבוע, עבר באופן חד פעמי לבקשת הרב שעיה רוטנברג למבואה בבית הכנסת 'לדרמן'. לייבל'ה הצליח להשתחל וראה את שלומי פולק מהחברה הכללית ואת העיתונאי ישראל כהן מרים את משקפיו בכדי שיוכל לראות את השורות בגמרא באופן ברור כדרכו בקודש.

אפרופו שעיה רוטנברג האיש ו'משיב הרוח' השבוע הוא נצפה בתור לקופת חולים מכבי כשהוא כאחד האדם.

את הראפר החרדי ניסים בלאק, ראה לייבל'ה השבוע ממתין תוך כדי לימוד לרכבו בתור לשטיפת מכוניות וחלקי חילוף לרכבים, ברמת בית שמש א'.

את הזמר משה לוק ראה לייבל'ה נוחת בלוס אנג'לס בדרך לשתי הופעות גדולות ביום ראשון. הראשונה באוניברסיטת lsa וביום שלישי בבית כנסת יד לבנים. המשך הצלחה.

ואת אמן הרגש הבלתי מעורער מוטי שטיינמץ ששימח השבוע בשמחת רבו השרף מלעלוב ניקלשבורג, ראה השבוע מתברך מפי הרבי בשמחת נישואי בנו המוז'יניק.

את טוביה פריינד סגרה"ע מודיעין עילית ראה לייבל'ה השבוע מגיש את ספרו 'שלמי ברכה' לכ"ק האדמו"ר מבעלזא, במסגרת רב שיח שהתקיים עם עורכי מכון 'מסילות החסידות'.

אפרופו ספרים, הסופר משה ולדר נצפה השבוע חותם על ספריו החדשים במערכת 'בקהילה' שם הוא כותב כמידי שבוע. העורך הראשי שלמה קוק קיבל את ספרו הראשון - 'אבודים בזמן' מתח עלילתי לילדים 450 עמודים וטען "יש ממשיך".

ומבבסר 4 לבית נעה: לייבל'ה שהגיע הבוקר (חמישי) למשרדי 'בחדרי', הופתע לראות בפגישה משולשת את רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, יחד עם איש הפרסום והנשק החרדי מוטי לוי וכתב המשטרה אבי גדלוביץ'. למרות מאמציו, לייבל'ה טרם הצליח לחשוף את מטרת הפגישה בין השלושה.

כפי שכבר קראתם, לייבל'ה כבש את ניו יורק שוב השבוע, בהגיעו למרכז מפואר בבורו פארק ראה לייבל'ה את האטסטרטג ואיש המדיה של ניו יורק החרדית שלומי שטיינמץ, יחד עם יענקי ראטה ולייזר נייהויז, עובדים על הפרויקט הבא.

הרב ישראל לוין, מנהל הסמינר הישן בירושלים, נצפה השבוע בליייקווד שבניו ג'רזי מקבל את פניו של הגאון רבי דוד שוסטל, ראש הישיבה שהתעניין רבות על חינוך בנות ישראל.

גם ציר חב"ד ויז'ניץ ראה לייבל'ה: הרב זלמן קורניצר מחסידות ויז'ניץ נצפה בצהרי רביעי מתפלל מנחה במניינו של הרבי מחב"ד ב-770, לאחר מכן נעמד לצילום ע"י הבית המיתולוגי.

ביציאה מבית הרבי מסאטמר בויליאמסבורג, ראה לייבל'ה את המשב"ק משה גאבע, העסקן הסאטמראי יענקי יעקובוביץ, הנגיד מאיר מלניק יחד עם הספרא דדיינא של העדה החרדית יצחק שלמה בלויא, שהגיע אף הוא לארה"ב. 

פנחס ביכלר, מחסידי סאדיגורה נצפה אף הוא בבורו פארק בצל האדמו"ר מסאדיגורה, כשהוא מתברך מפי בערב שבת בניו יורק. פנחס ניצח על ההפקה המוזיקאלית של חנוכת הבית לבית המדרש המפואר של סאדיגורה בליקווד, בהשתתפותם של אייזיק האניג, שלמה טויסיג ותזמורתו של מאיר אדלר.

ברחובות לייקווד ראה לייבל'ה את איש העסקים זאבי פריד מסיע אמש ברכבו את האדמו"ר מבישטנא, שהגיע לשבות במקום.

צמד הצלמים שוקי לרר ובנו נפתלי (מחלים מניתוח) יצאו לכבוש את ניו יורק החרדית במסע ענק. השניים שרק נחתו בשישי, כבר קנו קאפטנ'ס חדשים למען יכסה את הוסטים.

הצלם שוקי לרר חשב גם שיצליח לתפוס את הנשיא ביידן, אך מתברר כי כשהגיע לוושניגטון הנשיא עוד נם את שנתו ולרר הספיק רק לתעד את המדשאות ואת הבית הלבן.

בעיתון 'המודיע' באנגלית הרואה אור בארה"ב דווח השבוע כי היועץ הרפואי מישראל יוסי ערבליך נצפה בנמל התעופה קנדי כשהוא מתראיין לרשת NBC לקראת הופעתו בפני ועדת הקורונה של מדינת ניו-יורק. עילת ההזמנה לוועדה: המיזם המשותף של בית החולים איכילוב ואגודת "למענכם" לטיפול במחלימי קורונה הסובלים מתופעות לוואי ארוכות טווח.

לייבל'ה הגיע השבוע גם להונגריה ובטיסה ראה את משפחת ברוין המורחבת אנשי החסד של ביקור חולים יד אברהם, יוצאים למסע שורשים ונעמדים להצטלם כל המשפחה ביחד, לצד תקיעת שופר של אחד מבני המשפחה במטוס.  

באוטובוס בשדה התעופה ראה לייבל'ה את עורך הדין ודובר הרבנות הראשית לישראל קובי אלתר בדרך לטשענגר לרגל יום ההילולא.

גם את שמחי וינברג מחו"ל מהודר, ראה לייבל'ה יחד עם העסקן הלל כהן מקייב בחדר שר' ישעיה מקרעסטיר, שהיה מקבל קהל מה שמכונה ה'קוויטל שטוב'.

את עסקן דגל התורה בצפון חזקי סלומונס ראה לייבל'ה מתברך מגאב"ד מאקאווא בציון מנחת אשר מטשענגר בהונגריה.

ומהונגריה לפולין, את העסקן הרב אברהם סלונים ראה לייבל'ה בלימוד בבית הכנסת במלון בפולין לשם יצאו נגידי חצר רחמסטריווקא למסע 'יחידי סגולה'.

ביארצייט ברימינוב נצפה בתפילה בציון צבי פרנקל מעיתון המבשר, מי שעומד מאחורי ארגון ההילולא וההכנסת אורחים ברימינוב.

גם העסקן הוויזניצאי יצחק ברטלר נצפה בדרכו לתפילת שחרית ברימנוב ביום ההילולא.

ולא רק, גם העסקן הליטאי מרדכי גאבל מדגל התורה ברחובות, נצפה בכניסה לציון ברימינוב ביום ההילולא.

עוד ברימינוב, במעמד הישועות בציון תוך כדי התעוררות נצפו יום טוב הופמן מחברת ההסעות הופמן, ויוסי הוך ממרכז הספות זועקים בתחינה לישועת הכלל והפרט.

ולפינת האוכל, כידוע לכם לייבל'ה חובב האוכל היהודי אך נמנע בדרך כלל מלהנות מהבלי העולם הזה, אבל מאז שהרבנית אשת חבר כחבר מרת הינדל'ה התחילה לעקוב אחרי הסטטוס של 'טעימות' מבית משפחה, יש שיפור גדול ב'עונג שבת' שהשתפר פלאי פלאים. הינדל'ה בתגובה ללייבל'ה: אתה חייב לספר לקוראים שלך על הסטטוס של טעימות. אז אם אתם רוצים לראות תלחצו כאן על הקישור ותראו ישועות.

גם בחשיכה המאפיינת את מעונו הצליח לייבל'ה להבחין באיש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר מתברך מהגאון הצדיק הינוקא בעיר ראשון לציון. מטיבי לכת בחצר הסבירו ללייבל'ה כי אין זה מעשה שבכל יום לראות את הינוקא מתרומם ממקום מושבו ומושיט יד ללא מחיצה.

ופגשנו השבוע גם את 'השחקן החרדי' חיים אליעזר פונפנדר עם 'חבר פינק' יענקל'ה קורנבליט, בעוד קטע משחק טוב שיחשף לנו בקרוב. 

לאורך כל הציר: לייבל'ה ראה השבוע את יו"ר סיעת ש"ס בכנסת הרב מיכאל מלכיאלי והמשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק רווחה הרב יעקב הלפרין, שהגיעו השבוע לסיור מרגש בבית של הילדים החרדים-'בית סנהדריה' בשכונת 'עין כרם'.

יו"ר מעצמת החינוך הגדולה ביותר במגזר החרדי-'פתחיה' יצחק גולדקונפף, נצפה השבוע בסיור מקצועי במוסדות החינוך שלו בשכונת 'הר נוף' בירושלים, יחד עם בכירי משרד האוצר ומשרד הרווחה - מר עופר פלג, סגן בכיר לחשב הכללי, האחראי על המשרדיים החברתיים במשרד האוצר ופמלייתו. ומטעם משרד הרווחה והביטחון החברתי, מר  גדעון שלום מנהל האגף לטיפול באדם עם מש"ה, מינהל מוגבלויות.

יגאל וידאל משנה למנכ"ל מכבי כתב השבוע דברי ברכה בספר מבקרים במהלך ביקורו במרכז 'עדי ירושלים'.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לבנש"ק הגדול הרב חיליק טווערסקי לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לסופר עיתון 'המודיע' העיתונאי יעקב רייניץ לרגל שמחת נישואי בתו בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יעקב מלמד מאתר JDN לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב כפול לאיש המוזיקה והתקשורת ישראל מאיר, לרגל שמחת אירוסיו עם העיתונאית אביגיל קושלבסקי (לב) מעיתון 'בקהילה'. 

ברכת מזל טוב לשלום קולדצקי מראשי ארגון בני הישיבות בירושלים ומרבני מרכז האזינו, לרגל הולדת נכדו הראשון.

ברכת מזל טוב לבנש"ק לבית גריינמן ר' שמואל גריינמן מבני ברק נכדו חביבו של הגר"ח זצ"ל, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. הבת נקראה חנה על שם הסבתא הדגולה. 

ברכת מזל טוב לעסקן הוותיק מירושלים דודי גלויברמן, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה. בשמחה הגיעו רבנים ואדמו"רים לצד אישי ציבור. 

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מביאלא ב"ב יוסל וירצברגר לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר יערך בליל שבת בבית המדרש של החסידות בבני ברק.

ברכת מזל טוב לדוד מרגלי איש אמונם של גדולי ישראל ויו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, לרגל אירוסי הבן משה נתן נטע מבחירי תלמידי ישיבת מיר בירושלים.

מזל טוב לדוב שמואל רוט מעסקני הכנסת אורחים בישטנא באוקראינה, לרגל אירוסי בתו עם הבחור החשוב מאיר ריינר מישיבת אורייתא ומגדולי עסקני הצדקה המופלגים. 

ברכת מזל טוב לטוען הרבני המוכשר יוסי גולדברג ממשרד עורכי הדין ענדען, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

בחתונת בנו של העסקן ואיש החסד אברהם בלושטיין השתתפו בני האדמו"ר מגור, גאב"ד קוממיות, ח"כ מיקי זוהר, רה"ע קריית גת אבירם דהרי, רופאים והנהלת מחוז דרום בכללית.

 

לייבל'ה רכילות חרדית מוטי בבצ'יק בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד