א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הבכיר הפלסטיני

"הקרקעות בפלסטין הן לא שאלה של נדל"ן"

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה אומר כי הרשות הפלסטינית מוכנה לפתוח לדיון את החוק המסדיר תשלום משכורות לאסירים ומשפחות שהידים. כשנשאל לגבי עונש מוות לפלסטינים המוכרים קרקעות ליהודים, ענה כי הקרקעות בפלסטין הן לא שאלה של נדל"ן אלא שאלה פוליטית, והחוק הפלסטיני אינו מתיר למכור קרקעות למי שאינו פלסטיני, כלשונו

"הקרקעות בפלסטין הן לא שאלה של נדל"ן"
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה אומר כי הרשות הפלסטינית מוכנה לפתוח לדיון את החוק המסדיר תשלום משכורות לאסירים ומשפחות שהידים. שתאייה אמר, בהתייחסו לדרישה האמריקאית לשנות את החוק, כי אם למישהו יש הסתייגות לגבי זה סעיף זה או אחר בחוק, אפשר לשבת ולדון בכך. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, בשיחה עם כתבים זרים ברמאללה הבהיר עם זה שתאייה, כי תשלום משכורות למשפחות שהידים אינו פשע ואין הדבר נעשה מתוך כוונה לעודד פעילות זו אלא לתמוך במשפחות מתוך אחריות כלפיהן.

שתאייה נשאל לגבי עונש מוות לפלסטינים המוכרים קרקעות ליהודים ואמר כי הקרקעות בפלסטין הן לא שאלה של נדל"ן אלא שאלה פוליטית, והחוק הפלסטיני אינו מתיר למכור קרקעות למי שאינו פלסטיני, כלשונו.

שתאייה גם הגיב באדישות כשנשאל לגבי אובדן הפופולריות של ראש הרשות אבו מאזן: "פופולריות זה כמו מזג האוויר באנגליה, עולה ויורד. כל עוד אתה ממשיך לקרוא לשלום יהיה לך קשה ובלבד שאין פירות בשטח. כדי להיות פופולרי בפלסטין, אנחנו יודעים היטב מה צריך לעשות. וזה קל לעשות זאת. אבל אבו מאזן לא רוצה להיות פופולרי אכפת לו מהאינטרס הלאומי של הפלסטינים", אמר.

ראש הממשלה הפלסטיני ציין עוד כי הדמוגרפיה בין הירדן לים משחקת לטובת הפלסטינים וערביי ישראל שכבר כיום מונים לטענתו 200 אלף יותר מהיהודים: 6.7 מיליון יהודים לעומת 6.9 מיליון ערבים. גם אם ישראל חושבת שהפלסטינים מפסידים מכך עכשיו, היא תפסיד מכך מחר. אם נחמיץ את פתרון שתי המדינות נגלוש למציאות של מדינה אחת. הם יאבדו את המדינה היהודית. נגיע למודל דרום אפריקה שבו מיעוט ישראלי שולט ברוב פלסטיני.

הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד