ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"תנאים נוחים לאנשי חמאס"

אביו של הדר גולדין: "להשיב את הבנים - חובה מפורשת מהתורה"

"שעון החול הולך אוזל, פעל עכשיו להשבת הבנים לפני שיהיה מאוחר", קרא הערב פרופ' שמחה גולדין לראש הממשלה נפתלי בנט | בכנס הפתיחה השנתי של 'תכנית הדר' הוא תקף את הממשלה החדשה: "המדינה מכניסה עשרות רכבים חדשים לעזה ונותנת תנאים נוחים מאוד לאנשי החמאס"

אביו של הדר גולדין: "להשיב את הבנים - חובה מפורשת מהתורה"
שמחה גולדין צילום: באדיבות המצלם

אביו של חלל צה"ל הדר גולדין ז"ל, הפרופ' שמחה גולדין, תקף הערב (חמישי) את התנהלות הממשלה החדשה ודרש להשיב את גופת בנו משבי חמאס. לדבריו, מדינת ישראל שיחררה רק לאחרונה עשרות מחבלים ללא כל תמורה. "המדינה מכניסה עשרות רכבים חדשים לעזה ונותנת תנאים נוחים מאוד לאנשי החמאס אך לא דורשת בתמורה את השבת הבנים", זעק פרופ' גולדין.

במהלך כנס הפתיחה השנתי של 'תכנית הדר' לתלמידי המכינות הקדם צבאיות, על שמו של סגן הדר גולדין, פנה פרופ' לרטמכ"ל ודרש ממנו לפעול להשיב את גופת בנו משבי חמאס.

"הרמטכ"ל כוכבי, אני מדבר פה עם חמש המכינות הטובות ביותר שהולכות להוביל בראש את הצבא", אמר גולדין. "הדר משמש להם דוגמא. אבל לצערנו אתה משאיר אותו זרוק אצל האוייב, אתה חייב להביא אותו כדי שהמופת והדמות שלו יובילו את הצבא ויהיה לו ערך. אם הוא זרוק אצל האוייב, אי אפשר לגדל חיילים כאלה אין להם ממי לקבל דוגמא אישית". את נאומו פתח גולדין בעיקרי 'תוכנית הדר' שמטרתה היא השבת חלל לקבר ישראל ולאחר מכן הנצחה מכובדת לזכרו.

לדבריו, "לא רק בפן המוסרי יש חובה להשיב את הבנים אלא גם בפן האמוני זה חובה מפורשת מהתורה. בלי להחזיר אותו אי אפשר להשתמש בו כדוגמא ודמות. זו הסיבה שהתכנית נקרית תכנית הדר, תכנית להשבת הדר. מייצרים תחושה בציבור שפועלים להשיב אותו, אך האמת היא הפוכה. משלמים על השקט ביחד עם המצרים מבלי להשיב את החיילים".

עוד אמר פרופ' גולדין, כי רק לאחרונה הסביר דובר צה"ל שהשבויים והנעדרים זה לא נושא צבאי. "אז מי יקח אחריות ויחזיר אותם אלינו? אני קורא לרה"מ נפתלי בנט לפעול במהירות האפשרית להשבתם ארצה. לראש הממשלה יש הזדמנות היסטורית לייצר מצב חדש בין ישראל, צה"ל והטרור ולהשיב את החיילים במחיר שאנחנו נקבע ולא במחיר שהאויב יקבע", אמר.

"הדר נחטף בידי האוייב שלושה שבועות לפני החתונה לפני כשבע שנים ומאז איש לא יודע מה עלה בגורלו. אותי לימדו שמי שמשאיר חללים בשדה הקרב בסוף גם יפקיר את הפצועים ואת החיילים שם", סיים פרופ' גולדין את נאומו.

שמחה גולדין הדר גולדין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד