כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגזיני התמונות במוקד

המגזינים שעוררו עניין והשער על "מכת מדינה"

השער המדהים של 'בקהילה' שהצליח להתחרות עם שער יצירתי של 'משפחה' לצד הסיקור השונה ב'הדרך' | הכותרות במגזיני ה'בחצרות' 'העולם החרדי' ו'הציבור החרדי' מול השער של מגזין 'רגע' | התמונות ההיסטוריות במגזינים האמריקאיים

המגזינים שעוררו עניין והשער על "מכת מדינה"
שבועונים פרשת ויצא צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

השבוע משום מה, דווקא המגזינים עם התמונות, בדגש על המגזינים האמריקאיים, יצרו עניין רב סביב תחומי הסיקור שלהם, וכך דחפו את השבועונים המובילים בישראל לשולי השיח הציבורי.

אבל נתחיל, כמדי שבוע, בשבועונים 'בקהילה', 'משפחה' ו'הדרך'. לא היה צורך להתעמק מדי. עברתי ליד דוכן עיתונים ופתאום צד את עיניי שער מושחר עם שלט לבן ואותיות אדומות, אפורות ושחורות - שזעקו: "מכת מדינה". עיינתי לרגע קט והבחנתי בסיקור מיוחד על כת 'לב טהור'. אז כבר לא היה צורך להתלבט מי התעלה השבוע על מתחריו.

אבל נודה שיש השבוע תחרות לא קלה. 'משפחה' הנפיק שער שאי אפשר להגדיר "חלש". הצבע הירוק והגרפיקה היצירתית עם המילים שכמעט כל חרדי רוצה לשמוע: "השקר הירוק". לפני שקראתי את השורות הבנתי שמדובר בכתבה שנועדה לנפץ את ההפחדות של שוחרי הטבע.

בניגוד לראשונים, 'הדרך' שוב פעם נקט בשיטה אחרת, והביא בשער נושא שפחות העסיק את המגזר, אבל כרגיל - להיות שונה ולהתמקד בעניינים שונים, משתלם לפעמים. ההוכחה היא מגזין 'הדרך'.

הצונאמי של ביקורי האדמו"רים ברחבי תבל, תפס את כל הכותרות במגזינים השונים. גם מגזיני ה'בחצרות' - 'העולם החרדי' ו'הציבור החרדי' שדווקא הדגישו את ביקור האדמו"ר מראחמסטריווקא בפולין - וגם מגזין 'רגע' שהביא, בין שלל היצירות המעניינות מרחבי תבל, את ביקור הרבי מסאטמר בעיר אבותיו.

המגזינים בארה"ב התחרו מי מסוגל להביא שער בולט יותר על השבוע ההיסטורי בקרב יהדות ארה"ב - אבל רק נגיד שהמלאכה לא הייתה קשה. התמונות, הנושאים והדמויות לא נתנו ברירה ל"שער חלש".

במגזין הדיגיטלי 'יום ליום' הביאו ראיון עם הרב יהודה ספקטור שחולל מהפך בעניין הכנסת אורחים.

במגזין 'הונדערט' הביאו, בין היתר, סיור מעניין בשבילי קוממיות ושיחה עם הרב אברהם הלוי סיגלר.

במגזין 'בחצרות' של חסידות סאטמר התעסקו כמובן עם הנסיעה המדוברת של האדמו"ר, שגם תפסה כותרות במהלך השבוע. כך גם ראיון עם הבעל מנגן ישראל אדלר על השבת שלו בצל האדמו"ר מסאטמאר.

במגזין 'במה', המסבירן הוותיק הרב מרדכי נויגרשל, יוצא מכליו בטור חריף ונוקב מאין כמותו על דמותה היהודית של המדינה בעקבות מסכת השקרים של ראשי השלטון. לדברים החריפים הוא בחר את הכותרת הראשית "בטרם ירד המסך". זאת לצד סיפורי מופת מהרב טוביה פריינד סביב דמותו של הצדיק הקדוש בעל ה"בת עין", יחד עם כתבת שטח של הרב אברהם ישראל פרידמן, שחזר עם תגלית מרעישה על מערת קבורה חדשה עם קברי קדמונים בסמוך לקבר העתיק.

ביקורת עיתונות שבועונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד