כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יהודים אינטליגנטים אך מרושעים"

"ראיות מפוברקות": המהפך הדרמטי שעבר מנהיג התנועה הניאו נאצית

ממוביל תנועה אנטישמית למרצה לסטודנטים ליהדות: ג'ף שופ הוביל במשך שנים תנועה אנטישמית בארה"ב, אך בשנים האחרונות חל בו מהפך וכעת הוא מדבר על כך בפני סטודנטים למדעי היהדות | "ניאו-נאצים אומרים דברים כמו 'יהודים הם סופר אינטליגנטים אבל פשוט מרושעים'"

"ראיות מפוברקות": המהפך הדרמטי שעבר מנהיג התנועה הניאו נאצית
ג'ף שופ צילום: מתוך הפייסבוק שלו

ג'ף שופ הוביל את התנועה הלאומית-סוציאליסטית, הקבוצה הניאו-נאצית הגדולה ביותר בארצות הברית, בין השנים  1994 - 2019, אך לאחרונה הוא עבר מהפך וכעת הוא מנהל ארגון שפועל למאבק בשנאה. בקרוב הוא יופיע בפני קבוצה של סטודנטים למדעי היהדות באוניברסיטת דרקסל ב-18 בנובמבר כדי לדבר על כך.

אלינה פאלימרו, חוקרת את הנושא, תופיע לצד שופ. פאלימרו חוקרת אנשים שנשטפו במוח על ידי תעמולה גזענית.

שופ ופאלימרו ​​ידונו "כיצד לגרום לחברי קבוצות שנאה לבנות חיים הרחק מקיצוניות", כך לדברי הנרי ישראלי, מנהל התוכנית ללימודי יהדות. האירוע פתוח לציבור. ישראלי אמר לתקשורת המקומית שהוא רוצה לארח את ההרצאה כי "אנחנו שומעים הרבה על אנטישמיות, אבל לא על איך להגיע לאנטישמים, למרבה הצער, יש יותר מהם מאי פעם", אמר. "האינטרנט הקל על זה".

ג'ף שופ.

שופ השווה את הנאציזם לכת. לדבריו, כולם סביבו האמינו באותם דברים, הביאו ראיות מפוברקות כדי לאשש תאוריות שקריות ואז שיתפו אותן אחד עם השני. שופ אמר כי ניאו-נאצים רבים לעולם לא יכלו להביא את עצמם להאמין באמת שהם תומכים בשואה. אז הם שכנעו אחד את השני שהשואה לא קרתה.

הוא סיפר כי הם אמרו לעצמם שהם מכבדים קבוצות אחרות, אבל בפועל חיו על פי תפיסת 'העליונות של הגזע הלבן'. הוא תיאר את הבניית הסטריאוטיפים בין חברי הקבוצה: "ניאו-נאצים אומרים דברים כמו "יהודים הם סופר אינטליגנטים אבל פשוט מרושעים"; או "אסייתים בונים דברים, אבל לא ממציאים אותם".

ניאו נאצי סטודנטים יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד