ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גיור יותר מכשרות?

תמיכה רבנית בציונות הדתית ברפורמות השר כהנא

אמנם רוב הרבנים המרכזיים במגזר הדת"ל, מבקרים את תוכניות השר כהנא וחלקם אף  אותו בביקורת אישית, אך כעת שר הדתות מקבל חיזוק מהאגף הליברלי של רבני הציונות הדתית ותמיכה ברפורמות אותן הוא מקדם | בסביבתו של כהנא טוענים: "יש תמיכה בקרב רבנים מהמיינסטרים; בתוכנית הגיור אף יותר"

תמיכה רבנית בציונות הדתית ברפורמות השר כהנא
מתן כהנא בכנס בשבע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שעברה במסגרת חוק ההסדרים וספגה בעיקר ביקורת, מספר רבנים מהציונות הדתית מביעים חיזוק ותמיכה ברפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא.

הרבנים, אשר רובם מזוהים עם האגף הליברלי במגזר הסרוג וחלקם כבר הביעו בעבר תמיכה, מגבירים בשבוע האחרון את התמיכה שלהם וחלקם פרסמו מאמרים בעיתונות הסרוגה, בולט שבהם הרב עידו פכטר, מארגון 'נאמני תורה ועבודה'.

כמה רבנים, ביניהם הרב שלמה ריסקין, רב אפרת, הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת לינדבאום ועוד, פרסמו היום מכתב בעיתון 'מקור ראשון' בו קראו לכהנא: "חזק ואמץ ואל תחת. הקמת הממשלה הנוכחית יצרה הזדמנות לתיקון ושיפור מערכים הנוגעים לחיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל".

רפורמת הגיור: השר כהנא נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית

המכתב שמסעיר את בכירי הרבנים בציונות הדתית

בנוסף לכך, גם רבנים יותר מוכרים, כמו הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, הרב אלעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה ורב הישוב והרב דוד סתיו, ראש ארגון רבני 'צהר' ורב העיר שוהם, הביעו תמיכה בעבר ברפורמת הכשרות.

השר כהנא אצל הרב חיים דרוקמן

התמיכה מגיעה בעוד הרבנים החרד"לים וגם מהמיינסטרים הדת"ל, ממשיכים להתנגד לתוכנית לשינוי מערך הכשרות. לפני כשבועיים ארגון 'תורת הארץ הטובה', שמאגד את רוב הרבנים הסרוגים הבכירים, פרסם מכתב חריף גם נגד רפורמת הכשרות, אם כי כמה מהם הסתייגו מהמכתב.

גורמים בסביבת כהנא דוחים את הטענות ואומרים ל'בחדרי חרדים' שגם רבנים מהמיינסטרים בציונות הדתית תומכים ברפורמת הכשרות: "גם לתוכנית הכשרות יש תמיכה בקרב רבנים גדולים וחשובים מהמיינסטרים של הציונות הדתית, ומעריכים שבתוכנית הגיור אף יותר".

האפשרות שהתמיכה הרבנית הדתית-לאומית תגדל ברפורמת הגיור עשויה להיות מכיוון כהנא מתייעץ בחודשים האחרונים לגבי התוכנית עם הרבנים מהסקטור הדתי, בעוד קודם פרסום רפרומת הכשרות לא עשה זאת.

מתן כהנא הציונות הדתית רבנים גיור כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד