א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בניגוד לחוק

מאות מיליונים: ישראל הפשירה מ"כספי הטרור" לפלסטינים

ישראל העבירה לפני חודשים בודדים חצי מיליארד ש"ח לרשות הפלסטינית, מעבר לכספי המסים שישראל גובה בדרך כלל | גנץ: "מדובר בהלוואה שניתנה מכספי סילוקין עתידיים"

מאות מיליונים: ישראל הפשירה מ"כספי הטרור" לפלסטינים
אבו מאזן/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ניתוח דו"ח רשמי של הרשות הפלסטינית חושף כי ישראל הפשירה מאות מיליוני שקלים מ"כספי הטרור" שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים, בניגוד לחוק. כך פורסם ב"ישראל היום".

בעקבות הפגישה של גנץ עם אבו מאזן, בספטמבר האחרון העבירה ישראל לרשות 500 מיליון שקלים, נוסף על כספי המסים שהיא גובה ומעבירה לה מדי חודש.

יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הבהירה כי כל 500 מיליון השקלים הם "הלוואה", ושמקור ההלוואה כולו הוא מתן מקדמות על חשבון גביית מסים עתידית.

אך הרשות הפלשתינית פרסמה לאחרונה את דו"ח הביצוע התקציבי שלה לחודש ספטמבר, ולפיו, בחודש ספטמבר בלבד העבירה ישראל לרשות סכום כולל של 1.77 מיליארד שקלים.

בהערת שוליים בדו"ח אוזכרו גם אותם חצי מיליארד שקלים נוספים שהעבירה ישראל לרשות הפלשתינית, אך 400 מיליון מתוכם הוגדרו בדו"ח הרשות ככספים שהיו מגיעים לרש"פ מ"החודשים הקודמים", קרי החזר חוב ישראל לרשות, ולא על חשבון גבייה עתידית.

100 מיליון השקלים הנותרים אכן הוגדרו כ"מקדמה" על חשבון גביית מסים עתידית. במילים אחרות, הרשות מבהירה בדו"ח רשמי כי אין בכוונתה להחזיר לישראל 80% מחצי מיליארד השקלים שהועברו אליה.

משמעות הדברים מחמירה, אם מביאים בחשבון שבתום הפגישה בין גנץ לאבו מאזן בקיץ האחרון, טענה הרשות הפלשתינית כי שר הביטחון הסכים להחזיר "חלק מכספינו המוחזקים בידי ישראל" - כלומר, להעביר לרש"פ חלק מהכספים שהוקפאו על ידי ישראל בעקבות היישום של "חוק הקיזוז".

משר הביטחון בני גנץ נמסר: "כפי שנמסר בעבר, ההלוואה ניתנה מתוך כספי הסילוקין העתידיים שהיתה אמורה הרשות הפלשתינית לקבל מהגבייה הישראלית".

בני גנץ הרשות הפלסטינית אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד