כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי לחצים רבים

מקור איראני: 3.5 מיליארד דולר מהכספים שהוקפאו - שוחררו

מקור איראני טוען ש-3.5 מיליארד דולר מהכספים של איראן שהוקפאו באחת המדינות, מבלי לציין איזו, שוחררו | בעבר, שר החוץ של איראן אמר, כי טהראן רוצה שארצות הברית תאפשר שחרור של 10 מיליארד דולר להראות רצון טוב לפני חידוש השיחות על תוכנית הגרעין של איראן

מקור איראני: 3.5 מיליארד דולר מהכספים שהוקפאו - שוחררו
אברהים ראיסי צילום: צילום מסך

מנכ"ל סוכנות הידיעות הממשלתית של איראן IRNA צייץ בטוויטר כי 3.5 מיליארד דולר מהכספים המוקפאים של טהראן שוחררו, מבלי לספק פרטים.

עלי נאדרי, המקורב למקורות מידע בממשלתו של הנשיא אברהים ראיסי, לא מסר פרטים לגבי איזו מדינה שחררה את הכספים. "פחות מ-100 ימים לאחר כניסת הממשלה ה-13 לתפקיד, 3.5 מיליארד דולר מהכספים המוקפאים של איראן באחת המדינות שוחררו וחלק ניכר מהם נכנס לשוק המסחרי", צייץ נאדרי בטוויטר.

ערוץ הטלוויזיה Iran International מדווח, כי לאיראן יש כ-20 מיליארד דולר שהוקפאו במספר מדינות בגלל סנקציות בנקאיות אמריקאיות שהוטלו ב-2018, כאשר ארה"ב פרשה מהסכם הגרעין מתקופת אובמה. הנשיא לשעבר טראמפ פרש מההסכם, והטיל סנקציות על כל מדינה שתעשה עסקים עם איראן.

דרום קוריאה מחזיקה בסביבות 7 מיליארד דולר, והלחצים של טהראן על דרום קוריאה נועדו לשחרר את הכספים. אך לא נמצאה שום אינדיקציה מצד ממשל ביידן לכך שהכספים שוחררו.

באוקטובר, שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אמר כי טהראן רוצה שארצות הברית תאפשר שחרור של 10 מיליארד דולר להראות רצון טוב לפני חידוש השיחות על תוכנית הגרעין של איראן. המטבע של איראן, ריאל, ירד בכ-20% מאז כניסתו של ראיסי לתפקיד באוגוסט, בשל היעדר יצוא נפט ובגלל פסימיות לגבי שיחות הגרעין.

איראן כלכלת איראן הסכם הגרעין האיראני כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד