כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
איום הגרעין האיראני

פומפאו: "ישראל חייבת להגן על עצמה, גם ללא תמיכת ארה"ב"

שר החוץ האמריקני לשעבר, מייק פומפאו, התייחס לאפשרות שישראל תתמודד מול האתגר האיראני לבדה: "לישראל יש 'חובה' להגן על עצמה מפני איראן בהיעדר תמיכת ארה"ב"

פומפאו: "ישראל חייבת להגן על עצמה, גם ללא תמיכת ארה"ב"
מייק פומפאו בישראל צילום: Menahem Kahana/POOL

שר החוץ האמריקני לשעבר, מייק פומפאו, אמר כי "לישראל יש חובה להגן על עצמה מפני איראן אם טהראן תנקוט בפעולות המאיימות על ישראל ללא תמיכת ארה"ב".

"אם ארה"ב לא עם מדינת ישראל, והאיראנים יתחילו לנקוט בפעולות שמאיימות על ישראל, לישראל יש לא רק יש את הזכות אלא גם את החובה להגן על עצמה", אמר פומפאו לערוץ JNS במסגרת ראיון מיוחד בוועידת הקואליציה היהודית הרפובליקנית בסוף השבוע בלאס וגאס.

פומפאו, התייחס לדברים שאמר בחודש שעבר, לפיהן ייתכן שישראל תצטרך לתקוף את איראן בעצמה, היא אמר כי "השותפות עם ישראל היא קריטית עבור אמריקה, וכי כל פער יכול להעמיד את ההנהגה הישראלית במצב קשה".

"אנחנו צריכים לעזור לישראלים לשמור על ביטחונם ועל ארצם", אמר פומפאו. "כשיש פער אמיתי זה מציב את ההנהגה הישראלית במצב מאוד קשה, ולעולם לא צריך להכריח את ההנהגה הישראלית להיות במקום הזה".

בינתיים טהראן ממשיכה להגביר את תוכנית הגרעין, השיחות על החייאת הסכם הגרעין האיראני אמורות להתחדש ב-29 בנובמבר בוינה. ובכל זאת, ממשל ביידן הביע חוסר סבלנות כלפי איראן ואמר שהוא בוחן "אפשרויות אחרות" אם השיחות לא יהיו טובות.

"זה ממש מסוכן מה שהממשל עושה עם איראן. אם יחזרו להסכם, הם יספקו משאבים וכסף למשטר שהבהיר את כוונותיו", אמר פומפאו, והוסיף כי "מנהיגי הרפובליקה האסלאמית שואפים למחוק את ישראל מעל פני האדמה. הם רוצים להרוס גם את אמריקה".

פומפאו אמר שארצות הברית צריכה לעמוד לצד ישראל נגד האיום של איראן. "אנחנו יכולים למנוע את זה, אנחנו יכולים להיות לצדם, ואנחנו יכולים לעזור להם לעשות את מה שהם צריכים לעשות כדי לדאוג לאנשים שלהם במולדת היהודית".

מייק פומפאו איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד