כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בכלא הידוע לשמצה

דני פנסטר נידון ל-11 שנות מאסר ופרץ בבכי

החונטה שעלתה לשלטון במינאמר לאחר שהצבא הדיח את הממשלה הנבחרת, עצרה עשרות עיתונאים ביניהם יהודי אמריקני עליו נגזרו 11 שנות מאסר | מאמצים דיפלומטיים חובקי עולם להקל בעונש המקסימלי אותו הוא קיבל  

דני פנסטר נידון ל-11 שנות מאסר ופרץ בבכי
דני פנסטר צילום: מתוך הפייסבוק "החזירו את דני הביתה"

דני פנסטר, עיתונאי אמריקאי יהודי שכלוא במיאנמר מאז חודש מאי, נידון ביום שישי ל-11 שנות מאסר, ארגוני זכויות אדם כינו את ההחלטה "השחתה של צדק בבית משפט".

תקופת המאסר הייתה העונש המקסימלי האפשרי, אמר עורך דינו לתקשורת, פנסטר נמצא אשם בשלושה אישומים שנבעו כולם מעבודתו העיתונאית עבור כלי חדשות בשפה האנגלית במדינה.

עורך דינו תיאר ל'ניו יורק טיימס' שפנסטר פרץ בבכי כששמע את גזר הדין, וכי הוא לא יערער על פסק הדין מכיוון שצבא מיאנמר, שתפס את השלטון בהפיכה בפברואר, שולט בבתי המשפט, וזה לא משנה אם הוא יערער או לא.

פנסטר הוא נכדם של ניצולי שואה, מוחזק בכלא אינסין בבירת מיאנמר, יאנגון. הכלא ידוע לשמצה בתנאים הקשים שלו, במיוחד עבור אסירים פוליטיים. הצבא הגיש נגדו השבוע שני אישומים נוספים, שכל אחד מהם נושא עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר נוספות. כך מדווחת סוכנות הידיעות היהודית.

משרד החוץ האמריקאי אומר שהוא ממשיך לעבוד על שחרורו של פנסטר. דיפלומט אמריקאי לשעבר, ביל ריצ'רדסון, ביקר לאחרונה במיאנמר ונפגש עם מנהיג החונטה הצבאית כדי לנהל משא ומתן על שחרורו של אסיר פוליטי נוסף, ביקור שזכה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם שאמרו שהוא נותן לגיטימציה לשלטונה של החונטה. ריצ'רדסון אמר שארה"ב ביקשה ממנו לא לנסות לנהל משא ומתן על שחרורו של פנסטר.

מתוך הפייסבוק של 'החזירו את דני הביתה'.

בפוסט שפורסם לאחרונה בקבוצת הפייסבוק "תחזירו את דני הביתה" נכתב: "אנחנו מאחלים יותר מכל שדני יובא הביתה לקהילה הזו שכל כך אוהבת אותו".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מערכת המגזין Frontier Myanmar, שמתפרסם באנגלית ובבורמזית וגם באינטרנט, פרסמה בחודש מאי האחרון ברשתות החברתיות כי דני פנסטר, העורך הראשי שלהם, עוכב בשדה התעופה הבינלאומי של יאנגון כשהוא מתכונן לעלות על טיסה לקואלה לומפור, מלזיה.

החונטה שעלתה לשלטון בפברואר לאחר שהצבא הדיח את ממשלתה הנבחרת של אונג סן סו קי עצרה כ-80 עיתונאים, כמחציתם נותרו עצורים בהמתנה להאשמות או למשפט.

על פי ארגון הסיוע לאסירים פוליטיים של מיאנמר, שמנהל רישום מפורט של מעצרים ומוות מאז ההשתלטות הצבאית, כמעט 4,300 בני אדם נמצאים במעצר, כולל 95 שכבר נידונו.

פנסטר הוא בן 37, יליד אזור דטרויט, שהצטרף לסקר את מיאנמר באוגוסט 2020. הוא התגורר והיה חלק מהקהילה היהודית בדטרויט, הפדרציה היהודית בדטרויט פרסמה כי הם מפעילים לחץ על מי שיכול להביא לשחרורו של דני.

מיאנמר עיתונאי יהודי דני פנסטר עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד