א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בליכוד תוקפים

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הגבלת כהונה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק שתגביל את כהונתו של ראש ממשלה ל-8 שנים, והיא תחול גם במצטבר, אלא אם יהיה פסק זמן מממושך, ולא כהונה רציפה | בעבר נתניהו אמר כי הוא תומך בחוק, אך כעת במפלגתו תוקפים וטוענים שמדינות כמו צורת הממשל בישראל "משאירות לציבור את ההחלטה לבחור"

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הגבלת כהונה
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעת החוק להגבלת כהונה לראשי ממשלה אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, ותעלה בקרוב להצבעה בקריאה ראשונה.

לפי ההצעה של שר המשפטים גדעון סער, ראש ממשלה יוכל לכהן בתפקידו 8 שנים רצופות וגם במצטבר למעט אם תהיה תקופת צינון של לפחות 3 שנים. 

החוק לא יחול על ראשי ממשלה שכיהנו כבר בעבר, כך שבניגוד לחוק שיאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה, החוק של הגבלת הכהונה לא תשפיע על עתידו הפוליטי של ראש האופוזיציה נתניהו.

במפלגתו, 'הליכוד', תקפו את הצעת החוק של סער, וטענו שהיא נוגדת את השיטה הפרלמנטרית בישראל: "דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה, אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם".

"ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו", ציינו למרות שבעבר, נתניהו אמר ב-1997, בזמן שכיהן בכהונתו הראשונה כראש ממשלה, שהוא תומך בהגבלת כהונה, אם כי אז הוא כלל את זה בחוק של בחירה ישירה, ובכך השיטה בישראל הייתה פחות פרלמנטרית"

גדעון סער ועדת שרים לחקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד