י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת מלחמת עולם שלישית?

דיווח בבריטניה: מאות חיילים בריטים מוכנים להתפרס בגבול אוקראינה

המתיחות בין אוקראינה לרוסיה מובילה להתערבות בריטית. "בין 400 ל-600 חיילים מוכנים. הציוד שלהם ארוז והם מוכנים לטוס לאוקראינה ולנחות או לצנוח פנימה". כך מספר מקור בטחוני לעיתון בריטי

דיווח בבריטניה: מאות חיילים בריטים מוכנים להתפרס בגבול אוקראינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאות חיילי הכוחות המיוחדים הבריטיים מוכנים להתפרס בגבול אוקראינה בהתראה של רגע, על רקע עליית המתיחות והחשש מפלישה רוסית אפשרית לאזור, כך על פי דיווחים בבריטניה.

חיל האוויר מתכנן להנחית גדוד צנחנים של צבא בריטניה, הכולל חובשים, מהנדסים, ומאות צנחנים. כך דיווח ה'דיילי מירור', "לחטיבה נאמר כי ייתכן שיהיה צורך לפרוס את החיילים בהתראה קצרה מאוד". כך אמר מקור לעיתון.

"בין 400 ל-600 חיילים מוכנים. הציוד שלהם ארוז והם מוכנים לטוס לאוקראינה ולנחות או לצנוח פנימה, הם התאמנו לשני המקרים". המהלך הצבאי מגיע לאחר שהאיחוד האירופי האשים את בלארוס, שמחזיקה גבול עם אוקראינה ועם פולין, ובכוונה מייצרת משבר הומניטרי על ידי הכנסת מהגרים באופן בלתי חוקי לתחומי האיחוד האירופי.

קצין בכיר בבריטניה, הגנרל סר ניק קרטר, אמר כי "רוסיה מהווה סיכון משמעותי וממשי למערב, עלינו להיזהר לא לאפשר בסופו של דבר לאופי הלוחמני של חלק מהפוליטיקה להביא למצב שבו הסלמה מובילה לחישוב שגוי".

מתיחות ביטחונית האיחוד האירופי אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד