כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
קאמבק מפתיע

בנו של קדאפי הציג מועמדות וינסה למלא את מקום אביו

בנו של מנהיג לוב לשעבר קדאפי יתמודד על הנשיאות | סייף אל-אסלאם קדאפי נרשם כמועמד לנשיאות ב-24 בדצמבר, כך מסרה ועדת הבחירות

בנו של קדאפי הציג מועמדות וינסה למלא את מקום אביו
סייף אל-אסלאם קדאפי צילום: צילום מסך הטלוויזיה הלובית

הבן של שליט לוב לשעבר, סייף אל-אסלאם אל-קדאפי הגיש רשמית את מועמדותו בבחירות לנשיאות לוב שיתקיימו בסוף החודש הבא. קדאפי הוא אחת הדמויות הבולטות שצפויות להתמודד לנשיאות - רשימה הכוללת גם את המפקד הצבאי ח'ליפה, ראש הממשלה עבדול חמיד דבייבה ויו"ר הפרלמנט אגילה סאלח.

תמונות שהופצו ברשתות החברתיות בלוב, הראו את קדאפי, עם זקן אפור מרכיב משקפיים וחלוק חום מסורתי וטורבן, חותם ביום ראשון על מסמכים במרכז הרישום בעיירה סבהה שבדרום המדינה. למרות הגיבוי הציבורי של רוב הפלגים הלוביים והמעצמות הזרות לקראת הבחירות ב-24 בדצמבר, ההצבעה עדיין מוטלת בספק שכן קבוצות שונות עדיין מתקוטטות על החוקים ועל לוח הזמנים.

ועידה מיוחדת בפריז החליטה ביום שישי האחרון להטיל סנקציות על מי שמשבשים או מונעים את ההצבעה, אך עדיין אין הסכמה על כללים שיקבעו מי יכול להתמודד.


סייף אל-אסלאם קדאפי נותר בגדר סימן שאלה עבור רבים מהלובים, לאחר שהיה בעשור האחרון מחוץ לעיניי הציבור. הוא נידון למוות בגין פשעי מלחמה בלוב, כולל הרג מפגינים במהלך המרד נגד אביו מועמר קדאפי לפני עשור, אז הוצא אביו הדיקטטור להורג על ידי מפגינים, אך זכה מאוחר יותר לחנינה. הוא גם מבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בגין פשעים נגד האנושות.

איברהים פראייהט, פרופסור ליישוב סכסוכים במכון דוחא שבקטאר, אמר לאל ג'זירה, כי "לסייף אל-אסלאם קדאפי יש תמיכה מסוימת בקרב נאמני המשטר לשעבר, וגם בתוך כוחות שבטיים מסוימים, אך אני לא חושב שיש לו סיכוי לנצח בבחירות האלה, אני לא חושב שהוא עצמו חושב שיש לו סיכוי, עבורו זה מסר פוליטי שהוא מנסה להעביר שהוא חזר לזירה הפוליטית וחלק מהמשחק, וגם שהוא יכול להתמודד בבחירות והוא מתעלם מבקשת בית הדין הפלילי הבינלאומי להסגיר אותו".

לוב מועמר קדאפי בחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד