כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מנסים להשתלט?

סטודנטים טוענים: "יש עתיד מתערבת בבחירות להתאחדות הארצית"

יושבי ראש אגודות סטודנטים: "ח"כים ביש עתיד לחצו עלינו לבחור לסגנית יו"ר ההתאחדות הארצית פעילת מפלגה לשעבר". במפלגה הכחישו: "לא מריצים אף אחד מהמועמדים"

סטודנטים טוענים: "יש עתיד מתערבת בבחירות להתאחדות הארצית"
יש עתיד צילום: פלאש90

האם 'יש עתיד' מנסה להשתלט על התאחדות הסטודנטים? כך לפחות טוענים כמה יושבי ראש אגודות סטודנטים אשר עתידים לבחור מחרתיים ביו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ובסגנו.

כמה מיושבי הראש מעידים כי חברי כנסת של יש עתיד המליצו להם לבחור בשקד בנפשי, פעילה מרכזית של 'יש עתיד' לשעבר ומי שכיהנה עד לפני כשבועיים כסגנית יו"ר מטה הצעירים, המתמודדת לתפקיד סגנית יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. זאת בניגוד לדעת ועדת הבחירות, האוסרת כל התערבות של גורמים פוליטיים בהליך. כך דיווח כתב החינוך של 'ישראל היום', נועם (דבול) דביר.

בין השאר, ח"כ יוראי להב-הרצנו ערך פגישות עם כמה יושבי ראש של אגודות סטודנטים, ולתחושתם, דחק בהם להתגייס למהלך. גורמים בהתאחדות מביעים חשש כי אם בנפשי תיבחר לתפקיד, יאבד הגוף שמייצג את הסטודנטים את מרחב המחאה מול השלטון. התאחדות הסטודנטים היא גוף שלאורך השנים הוביל מחאות נגד גובה שכר הלימוד, יוקר המחיה ועוד.

בבחירות הקרובות להתאחדות הסטודנטים ייבחרו שני בעלי תפקידים: יו"ר ההתאחדות וסגנו. מי שבוחר אותם הם כ-40 יו"רים של אגודות סטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות. הקרב על התפקידים הוא בין שני זוגות. מצד אחד נמצאים אלחנן פלהיימר (יו"ר הקריה האקדמית אונו) שרץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות ועידו ברוכשטיין (מכללת רופין) שמבקש להיות סגנו. מנגד, בהתאמה, מתמודדות ירדן בן צבי (יו"ר האגודה באוניברסיטת תל אביב) ושקד בנפשי, (יו"ר האגודה במכללת שערי מדע ומשפט).

לפי עדויות של כמה יושבי ראש אגודות סטודנטים, כאמור, ח"כ להב-הרצנו ערך לאחרונה פגישות ושיחות שמטרתן לקדם אותה לתפקיד.

יו"ר אגודת סטודנטים במוסד אקדמי סיפר: "זה מתחיל כפגישה לסייע למוסד האקדמי, אומרים לך שחבר כנסת רוצה להיפגש איתך. ואז מהר מאוד השיחה עוברת לבחירות להתאחדות, ואתה מבין שזאת הסיבה היחידה שבגינה בחרו להיפגש איתך".

לדבריו, ח"כ להב-הרצנו "העלה את השם של שקד בנפשי. היה ברור שהוא מריץ אותה ועוזר לה מאוד. השיח הוא בסגנון של 'מי איתנו ומי נגדנו'. אם אתה רוצה תמיכה תקציבית - אתה צריך להצביע למחנה הנכון. המפלגה שם עובדת כדי ששקד וירדן ייבחרו".

העדויות האלה מעלות חשד לכאורה לניסיון להשפיע על תוצאות ולהתערב בבחירות, זאת על אף שוועדת הבחירות (של התאחדות הסטודנטים) יצאה נגד התערבות של גורמים פוליטיים בבחירות. לאחרונה פנה יושב ראש אגודה לוועדת הבחירות במכתב תלונה בו הוא מתאר כי גורמים פוליטיים מריצים מועמדת כשמאחוריה כוחות פוליטיים גדולים.

יש עתיד התאחדות הסטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד