ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מציע פשרה

אלקין מתנגד להכרה ברפורמים; "יצטרכו לחלק גם בין גור לבעלזא"

הסתייגות נוספת ממתווה הכותל בממשלה: שר השיכון זאב אלקין מתנגד להכרה ברפורמים ב'מתווה פשרת הכותל', לפיו לרפורמים תהיה נציגות ברחבה המעורבת, זאת מחשש לקרבות גם בין החרדים | וגם: הפשרה שהציע לנציגי הרפורמים

אלקין מתנגד להכרה ברפורמים; "יצטרכו לחלק גם בין גור לבעלזא"
זאב אלקין בכותל צילום: Aharon Krohn/Flash90

שר השיכון זאב אלקין מסתייג ממתווה הכותל המוצע ומתנגד למתן נציגות לרפורמים מה שיעניק להם הכרה כגוף רשמי במדינת ישראל, בעיקר מהחשש שהדבר יביא לעימות גם ברחבה המערבית המרכזית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מביע השר זאב אלקין התנגדות לכך שבמסגרת מתווה פשרת הכותל, נציגי הרפורמים ינהלו את רחבת ישראל המעורבת, בעיקר מהחשש לקרבות שיגיעו בעתיד גם לרחבה המרכזית, "אחרת גם בכותל אורתודוקסי צריך לחלק אותו בין גור, בעלזא, ליטאים וכיפות סרוגות", הוא אומר.

את התנגדותו מסביר אלקין בכך שאמנם, "אין לי בעיה עם כותל התפוצות  (מילה מכובסת לכותל רפורמי א.ק) אבל בתנאי שמי שינהלו אותו זה הממשלה והסוכנות יהודית". בכך הוא מביע התנגדות לניהול רפורמי על הרחבה החדשה כפי שמוצע במתווה הממשלה שאושר בכהונת הממשלה הקודמת בה היו החרדים שותפים בכירים.

אלקין מציין כי הוא הציג את עמדתו במהלך המו"מ הקואליציוני וזו הייתה דעתו עוד בממשלה הקודמת ואף הצביע נגד המתווה הקודם, אלקין מציע פשרה שייתכן ותהיה מקובלת על הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים, לפיה הסוכנות תמנה את הנציגים שינהלו את הרחבה ואלה יוכלו לבחור גם נציגים רפורמים לייצג את הסוכנות אבל בתנאי שישמשו כנציגי הסוכנות

הסתייגותו של אלקין למתווה המוצע מצטרפת להתנגדותה של שרת הפנים איילת שקד. אמש חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי השרה שקד התבטאה בנושא במהלך ביקורה בניו יורק, כשאמרה: "הכותל צריך להישאר כפי שהוא, זה המקום הכי קדוש ליהודים וכך זה צריך להישאר". שקד הוסיפה והביעה התנגדות נחרצת לשינוי הסטטוס קוו בכותל המערבי, "אלה שרוצים להתנהג שלא לפי הדרך המקובלת והרגילה - צריכים להתרגל למצב".

זאב אלקין מתווה הכותל רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד