י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מאפילה לאורה

אחרי שנידון ל-11 שנות מאסר: דני פנסטר שוחרר במפתיע

העיתונאי היהודי אמריקני שנשפט לפני שלושה ימים ל-11 שנות מאסר ופצח בבכי סוער, שוחרר במפתיע אודות למאמצים כבירים ועושה את דרכו דרך קטאר, בחזרה לחיק משפחתו וקהילתו היהודית בדטרויט בארה"ב

אחרי שנידון ל-11 שנות מאסר: דני פנסטר שוחרר במפתיע
דני פנסטר צילום: מתוך הפייסבוק "החזירו את דני הביתה"

העיתונאי האמריקני היהודי דני פנסטר, שוחרר מהכלא במיאנמר, שלושה ימים בלבד לאחר שנידון ל-11 שנים מאחורי סורג ובריח. לטענת החונטה הצבאית, "הוא הפר את חוקי ההגירה וחוקי הטרור", כך אישר שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם, ביל ריצ'רדסון.

הדיפלומט האמריקני לשעבר, אמר אתמול (שני) כי פנסטר הועבר לידיו במיאנמר ובקרוב יעשה את דרכו הביתה דרך קטאר. "זה היום שאתה מקווה שיגיע כשאתה עושה את העבודה הזו", אמר ריצ'רדסון לתקשורת. "אנחנו כל כך אסירי תודה על כך שדני יוכל סוף סוף להתאחד מחדש עם אהוביו, שדאגו לו כל הזמן הזה".

ריצ'רדסון ציין כי ניהל משא ומתן לשחרורו של פנסטר במהלך ביקור לאחרונה במיאנמר, כאשר קיים פגישות פנים אל פנים עם הגנרל הבכיר מין אונג הלינג, השליט הצבאי של מיאנמר.

פנסטר. מתוך פייסבוק.

תומס קין, העורך הראשי של המגזין 'Frontier Myanmar' שבו עובד דני פנסטר כעיתונאי, בירך על שחרורו וקרא לשליטי הצבא במדינה לשחרר את כל העיתונאים שעדיין נמצאים מאחורי סורג ובריח.

פנסטר הוא נכדם של ניצולי שואה, והיה מוחזק בכלא אינסין בבירת מיאנמר, יאנגון. הכלא ידוע לשמצה בתנאים הקשים שלו, במיוחד עבור אסירים פוליטיים. הצבא הגיש נגדו השבוע שני אישומים נוספים, שכל אחד מהם נושא עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר נוספות. אך בדרך נס, שלושה ימים אחרי שנגזרו עליו 11 שנות מאסר, הוא שוחרר.

החונטה שעלתה לשלטון בפברואר, לאחר שהצבא הדיח את ממשלתה הנבחרת של אונג סן סו קי, עצרה כ-80 עיתונאים, כמחציתם נותרו עצורים בהמתנה למשפטם.

על פי ארגון הסיוע לאסירים פוליטיים של מיאנמר, שמנהל רישום מפורט של מעצרים ומוות מאז ההשתלטות הצבאית, כמעט 4,300 בני אדם נמצאים במעצר, כולל 95 שכבר נידונו.

פנסטר, בן 37, יליד אזור דטרויט בארה"ב, החל לסקר את מיאנמר באוגוסט 2020. הוא מתגורר במדינת דטרויט והינו חלק מהקהילה היהודית במדינה.

דני פנסטר מעצר עיתונאי מיאנמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד