כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"איימו על החיים שלי"

אנטישמיות בישראל: התלמידות חושפות את השנאה של הערבים

אנטישמיות במכללה האקדמית צפת: תלמידה עזבה לאחר שכתבו לה "נאצים" על השולחן במהלך שיעור על השואה, בו היא סטודנטית יהודייה יחידה. עדויות נוספות חושפות את השנאה של הסטודנטים הערבים נגד ישראל

אנטישמיות בישראל: התלמידות חושפות את השנאה של הערבים
הפוסטים של הסטודנטים הערבים במבצע שומר החומות צילום: צילום מסך

תלמידה ב'מכללה האקדמית צפת' עזבה את המכללה לאחר שכתבו לה "נאצים" על השולחן במהלך שיעור על השואה, בו היא סטודנטית יהודייה יחידה. כך דיווחה שיראל ללום ב'ערוץ 20'.

מדובר במכללה עם סטודנטים ערבים רבים, שלא מעט פעמים גילו את השנאה שלהם לישראל. בדיווח מצוטטות עדויות הרבות של סטודנטים במכללה שמעידות על כך שזה היה רק הקש ששבר את גב הגמל. 

‏"בזמן קורס על השואה התלמידים ישבו צחקו והסתלבטו על תוכן השיעור עד מצב שבו המרצה יצא בוכה מהשיעור", סיפרה סטודנטית, "שבוע שעבר הלכתי לגן משחקים שנמצא בקרבת המכללה עם התינוקת שלי, הייתה שם קבוצה גדולה של סטודנטים ערבים שראו אותי והקיפו אותי ואת התינוקת קיללו והשפילו", מספרת אחרת.

המילה "נאצים" על השולחן של הסטודנטית/ צילום: מתוך הטוויטר של שיראל ללום

‏"אצלנו זה קרה שנה שעברה תוך כדי המהומות" מספרת ש' סטודנטית נוספת: "פתאום ירדו המסכות בתקופה בה הסטודנטים הערבים החרימו את השיעורים ושמו תמונה של שיח ג'ראח בשיעורים כמחאה סטודנטית העלתה תמונות שלי עם דגל פלסטין ושלחה דגלי פלסטין בקבוצת הכיתה מאז הקבוצות מופרדות היא פרסמה ‏את המספר שלי ברשתות החברתיות, רשמה שאני חסרת כבוד ושכל הכפר יתקשר אלי, הרגשתי פחד לעלות למכללה באותם ימים, איימו על החיים שלי, התייחסו לדם שלי כאילו הוא מותר שלחו לי איומים אנשי פשע מכפר סכנין התקשרו אלי וקיללו אותי שאני יהודייה מסריחה".

כמו כן, במהלך מבצע שומר החומות תועדו סטטוסים תומכי טרור ושתומכים במהומות בקרב חלק מהסטודנטים.

תגובת המכללה: "המכללה האקדמית צפת רואה בחומרה רבה ביותר את הכיתוב שהסטודנטית הביאה את דבר קיומו לידיעתה, ופועלת לאיתור האחראי לכתיבתו ולמיצוי הדין עמו. מיד עם היוודע דבר המקרה החמור, פעלה ופועלת המכללה במישורים נוספים, חינוכיים וערכיים, בכללם שיחה של המרצה בקורס עם הסטודנטים הלומדים בו, על מנת לעמוד על חומרת האירוע".

"כמו כן ובעקבות המקרה, ראש החוג ונציגות הנהלת המכללה קיימו שיחה אודותיו עם הסטודנטים במסלול, ובמסגרתה הועבר המסר לפיו המכללה לא תאפשר פגיעה מכל סוג שהוא בכל אחד מן הסטודנטים הלומדים בה. המכללה האקדמית צפת מגנה בכל תוקף כל גילוי של התנהגות פוגענית כנגד כל אדם, מגזר וקבוצה באוכלוסייה באשר הם, ותמשיך לקדם את ערכי הסובלנות, הכרת האחר והחיים המשותפים. שני המקרים האחרים שהבאתם לפנינו אינם מוכרים להנהלת המכללה", לשון התגובה.

מכללה אקדמית שואה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד