כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
איתות לשקד

ברע"מ מתכננים: נפיל חוקים של הקואליציה

לאחר שאיימו ברע"מ להפיל הצעות חוק של הקואליציה, אם חוק החשמל לא יעבור כרצונם, ההצבעה עליו בוועדת הפנים נדחתה לשבוע הבא | בינתיים, ברע"מ מתכוונים להפיל חוק נוסף של שרת הפנים - שבמקרה היא זו שמתנגדת לחוק החשמל החשוב להם

ברע"מ מתכננים: נפיל חוקים של הקואליציה
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסאגה סביב ההצבעה על חוק החשמל בוועדת הפנים נמשכת. ההצבעה נדחית, ובמפלגת רע"מ משגרים מסר למתנגדת העיקרית לחוק, שאותו הם רוצים לקדם, איילת שקד.

ב'כאן 11' דווח הערב (שלישי) כי במפלגת רע"מ מתכננים להפיל מחר הצעת חוק שעניינה הארכת הוועדה לתכנון ובניה בעיר חריש, שמקדמת שרת הפנים איילת שקד, כלומר הצעת חוק של הקואליציה.

ברע"מ טוענים כי הסיבה להתנגדות היא שהחוק, שהיה אמור לעלות היום להצבעה אך נדחה למחר, פוגע ברשויות הערביות שנמצאות בסביבה.

אולם הכוונה כנראה של המפלגה האסלאמית היא להעביר מסר לשקד, שמתנגדת כאמור לשינוי בחוק החשמל, שאם לא תאשר להעביר את החוק שלהם בוועדה כפי רצונם - הרבה חוקים של הקואליציה צפויים להיעצר ולא לעבור.

עוד דווח כי ההצבעה על החוק בוועדת הפנים, שנמצאת בראשותו של חבר הכנסת וליד טאהא מסיעת רע"מ, שהייתה אמורה להיות מחר, נדחתה לשבוע הבא ותעלה להצבעה כנראה ביום שני.

אתמול צוטט טאהא אומר בשיחות עם גורמים בקואליציה כי "אם חוק החשמל לא יעבור בוועדת הפנים של הכנסת - ביום רביעי לא תעבור אף חקיקה במליאה".

המשמעות ברורה - אם הקואליציה, ובעיקר הימניים שבה, לא יסכימו לאשר את הנוסח החדש של חוק החשמל בוועדה, כל הצעות החוק של חברי הקואליציה לא יעברו עד שיגיעו להסכמות מול רע"מ, מה שיפתח משבר מטלטל בקואליציה.

נזכיר כי ביום רביעי שעבר היה זה חבר הכנסת מאזן גנאים שהפתיע והצביע בעד הצעת חוק של האופוזיציה - הקמת בית חולים בעיר סכנין, הצעה שהעלתה המפלגה היריבה - הרשימה המשותפת. אז מדובר היה בחוק של האופוזיציה שבכל מקרה היה כבר גם לולא הצבעתו שכן היה נוצר תיקו 50 בעד ו-50 נגד. אלא שהאיום הפעם הוא בהצבעה נגד חוק שמביאה הקואליציה.

חוק החשמל

חוק החשמל של רע"מ מציע לאפשר חיבור לתשתיות חשמל, מים וטלפון במבנים שהוקמו ללא היתר, אם הוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים, כך לפחות הצביעו בקריאה הטרומית.

אלא שביום שני, כשעה בלבד לפני ההצבעה על החוק בוועדת הפנים, לקראת הבאתו לחקיקה סופית במליאה, יו"ר הועדה חבר הכנסת וליד טאהא, החליט לשנות את החוק באופן משמעותי, כך שניתן יהיה לחבר מבנים לא חוקיים לחשמל, גם כאלו שנבנו לאחר כניסתו לתוקף של חוק קמיניץ, הכללה של מבנים שאינם מבנים המיועדים למגורים ועוד.

שרת הפנים איילת שקד זעמה על כך, ובקואליציה הצליחו לדחות את ההצבעה בוועדה כדי להגיע להסכמות. ברע"מ דורשים שהחוק יעבור כפי שתיקן אותו טאהא, ואילו שקד דורשת שהחוק יושאר כפי שסוכם ובמתכונתו הנוכחי.

מפלגת רע"מ ווליד טאהא איילת שקד משבר קואליציוני חוק החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד