י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא רק בישראל

רוצים מפיות? כעת תאלצו לבקש מהמלצרים במסעדה

גם קליפורניה עושה צעד לשם צמצום הימצאות הפסולת במרחב הציבורי. חוק חדש שנכנס לתוקף ביום שני האחרון בלוס אנג'לס, אוסר על מסעדות להגיש כלים חד פעמיים ומתנה זאת בבקשה מפורשת של הלקוח

רוצים מפיות? כעת תאלצו לבקש מהמלצרים במסעדה
אילוסטרציה צילום: pexels

לקוחות במסעדות בעיר לוס אנג'לס שבקליפורניה יקבלו כלים חד פעמיים ומפיות רק אם הם יבקשו אותם, מדובר בחוק חדש שנכנס לתוקף ביום שני האחרון, ומטרתו לצמצם את הפסולת.

על פי החוק החדש, כל המסעדות שמחזיקות יותר מ-26 עובדים, חייבים להסיר את כל אביזרי הפלסטיק לשימוש חד-פעמי. כך דיווח ה'לוס אנג'לס טיימס'. עסקים חייבים גם להפסיק לכלול כלים חד פעמיים ומפיות, כולל בטייק וואי, אלא אם כן הלקוח מבקש אותם במפורש.

על פי הדיווח, האכיפה תחל רק בינואר הקרוב, כדי לתת למסעדות זמן להסתגל לחוק החדש. למעלה מ-32,000 מיילים נשלחו מוקדם יותר השנה כדי לעדכן את המסעדות על הכללים החדשים. האותיות הודפסו בסינית, קוריאנית, ספרדית ואנגלית.

מועצת העיר העבירה את הצו באפריל האחרון, אחרי שקדמה לה מליבו, עיר חוף בקליפורניה המונה כ-15,000 תושבים בלבד. מליבו קבעה את תקן איסור השימוש בפלסטיק במרחב הציבורי ב-2008 כשהוציאה בהדרגה את שקיות הפלסטיק, ואז עשור לאחר מכן החלה להקטין את השימוש במוצרי חד פעמי. יצוין כי לערים דייויס וסן לואיס, יש חוקים דומים, כך לפי ה'טיימס'.

כזכור משרדי האוצר והגנת הסביבה גיבשו תכנית להפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים במסגרת זו הוטל מס קניה על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים. זאת, במטרה לצמצם את התופעה השלילית הייחודית בהיקפה בישראל של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק ובדומה למדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים.

הכפלת המחיר לצרכן צפויה להפחית את השימוש בכ-40 אחוזים. המס יוטל על כוסות, צלחות, קערות, סכו"ם וקשיות. (בקבוקים מטופלים במסגרת חוק הפיקדון, אריזות במסגרת חוק האריזות).

מסעדות לוס אנג'לס חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד