כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נמנע אסון כבד

הפיצוץ במונית מחוץ לבית החולים: פרטים חדשים

המחבל שהתאבד בפיצוץ מטען חבלה בתוך מונית בליברפול מתברר כמבקש מקלט ממוצא ירדני שסיפר לחבריו כי הוא מסוריה ומעיראק. מהחקירה עולה כי האיש התנצר לפני ארבע שנים ותכנן טבח כנקמה על כך שהבקשות שלו להישאר בבריטניה נדחו שוב ושוב

הפיצוץ במונית מחוץ לבית החולים: פרטים חדשים
הפיצוץ מחוץ לבית החולים צילום: צילום מסך

המחבל המתאבד שהתפוצץ למוות בתוך מונית בליברפול בבריטניה, בנה פצצת 'אם השטן' ששימשה את אנשי דאעש כדי 'לגרום לקטל מקסימלי'. במשטרה חושדים שהוא חיפש לנקום בבריטיים לאחר סירבו לבקשותיו החוזרות לקבל מקלט מדיני. כך דיווחו כלי תקשורת בבריטניה.

אנזו אלמני, בן ה-32, מוסלמי שהתנצר לפני ארבע שנים, נהרג לאחר שפצצה תוצרת בית התפוצצה כשהמונית בה נסע עצרה מחוץ לבית החולים לנשים בליברפול. המקרה התרחש ביום ראשון בשעה 11:00.

מטען החבלה נבנה באמצעות חומרי נפץ TATP תוצרת בית. מטעני חבלה מסוג זה אינם יציבים וידועים בכינוים 'אם השטן' מכיוון שהם עלולים להתפוצץ בטעות עוד בטרם ההגעה ליעד. מטען מסוג זה שימש את הטרוריסט שביצע את פיגועי ההתאבדות בפריז בשנת 2015, כמו גם הפיגוע במנצ'סטר ארנה ב-2017 ובתחנת הרכבת התחתית פרסונס גרין בבריטניה בוצעו באמצעות מטען שהכיל חומרי נפץ תוצרת בית.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, פקידי ההגירה בבריטניה, דחו את בקשותיו של אנזו אלמני להישאר בבריטניה בטענה שהוא ממוצא סורי ועיראקי, אך משרד הפנים מאמין שהוא שיקר וגילו כי הוא בכלל מירדן.

עדיין לא ידוע מתי הוא הגיע לבריטניה, אך הוא היה במעקב הרשויות לאחר שנעצר בגין החזקת 'סכין גדולה' לאחר שדחיית הבקשה שלו ב-2014 נדחתה.

גורם מודיעיני בכיר לשעבר אמר ל'דיילי מירור': "המחבל התכוון להיכנס לבית החולים ולהפעיל את הפצצה שלו, אך משום מה הוא לא הצליח לבצע את התכנון שלו, אילו היה מצליח להפעיל את הפצצה היה זה פיגוע מדמם ומחריד ביותר. אנחנו מאמינים שזה היה פיצוץ חלקי מפצצה שמטרתה היתה לגרום לנפגעים רבים".

כזכור כפי שדווח ב'חדרי חרדים', נהג מונית בריטי בשם דיוויד פרי, הוכרז כגיבור על ידי ראש עיריית ליברפול, ג'ואן אנדרסון, לאחר שמנע אסון כבד, כשהבין את רמת האיום והסכנה שהוא נושא ברכבו והרחיק את רכבו מפגיעה בחיי אדם.

ראש המחלקה ללוחמה בטרור האזורי, ראס ג'קסון, העריך כבר ביום ראשון האחרון כי הנוסע במונית יצר "מטען חבלה מאולתר" שגרם לפיצוץ.

נהג המונית פרי, מנע אסון נוראי ביום הזיכרון של בריטניה לחללי שתי מלחמות העולם, אחרי שהסיע במכוניתו מחבל מתאבד שהתפוצץ יחד עם מטען החבלה שנשא עמו.

הנהג דיוויד פרי, תושב ליברפול שרד את הפיצוץ, אך אושפז בבית החולים עם כוויות ופציעות. כשהמונית התקרבה לנקודת הירידה של המחבל בבית החולים לנשים, אירע פיצוץ מתוך המכונית, והיא עלתה במהירות בלהבות, אך הנהג נראה נמלט מהמונית על רגליו. המחבל נהרג בפיצוץ.

מחבל מתאבד בית חולים טרור בבריטניה פיצוץ רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד