ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סדרת תקיפות מתמשכת

תקיפה לילית בסוריה: טילים שוגרו למבנה ריק

דיווח בסוריה: "ישראל שיגרה שני טילים לעבר מבנה דרומית לדמשק". התקשורת המקומית דיווחה כי שני טילים נורו מרמת הגולן לעבר מבנה ריק ואחד מהם יורט

תקיפה לילית בסוריה: טילים שוגרו למבנה ריק
אילוסטרציה צילום: Atia Mohammed/Flash90

סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית 'סאנא' דיווחה כי ישראל שיגרה הלילה (בין שלישי לרביעי) שני טילים מכיוון רמת הגולן לעבר מבנה ריק דרומית לדמשק.

על פי הדיווח, התקיפה אירעה בסביבות השעה 00:40. אחד הטילים יורט, ולפי התקשורת הסורית, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה רק בשבוע שעבר, כשהטלוויזיה הסורית דיווחה על תקיפה ישראלית במחוזות חומס וטרטוס שבמרכז המדינה. בצבא הסורי אמרו כי התקיפה אירעה סמוך לשעה 19:15, וכי מערכות הנ"מ יירטו את מרבית הטילים הישראליים. לפי הסורים, שני חיילים נפצעו ונגרם נזק לרכוש.

תקיפה דומה בוצעה גם לפני שבועיים כאשר כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו, בלילה שבין שלישי לרביעי, על תקיפה של מספר יעדים באזור הבירה דמשק. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית סאנא, ישראל עמדה מאחורי התקיפה. גורם צבאי סורי עדכן כי התקיפה בוצעה באמצעות מספר טילים.

במהלך השבת שלפני כן, דיווחה סוריה, כי ישראל ביצעה באופן חריג תקיפה לאור יום. לדברי מקור צבאי סורי רשמי, מספר טילי קרקע-קרקע שוגרו ב-12:17 מצפון ישראל לעבר כמה מוקדים בפרברי דמשק. שני חיילים סורים נפצעו ונזק נגרם לרכוש. בהודעה הרשמית מדמשק נמסר כי אש נ"מ נורתה אל הטילים וחלק מהם הופלו.

לפי ארגון אופוזיציה סורי, ישראל תקפה מחסני נשק ותחמושת של חיזבאללה ומיליציות פרו איראניות באזור קודסיא שממערב לדמשק, באזור שבו ממוקמים דיביזיה 4 של הצבא הסורי ומפקדות. כמו כן, מקורות בסוריה דיווחו כי מטרה נוספת השייכת לחטיבה 94 של הצבא הסורי הותקפה באזור דימאס, גם כן ממערב לדמשק.

סוריה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד