ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תחבורה ציבורית בשבת

גורמים בקואליציה בולמים את יוזמת מיכאלי: "הסכם לא רלוונטי"

שרת התחבורה מבקשת לקדם תחבורה ציבורית בשבת ומנופפת בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו מול אנשי המו"מ של 'יש עתיד', אלא שגורמים בקואליציה ממהרים לצנן את ההתלהבות "ההסכמים עם יש עתיד אינם רלוונטיים - לימינה יש זכות ווטו" | כל הפרטים על הסערה הבאה בממשלה

גורמים בקואליציה בולמים את יוזמת מיכאלי: "הסכם לא רלוונטי"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת התחבורה מירב מיכאלי מבקשת בימים אלה לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כשלטענתה מדובר בחלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם מפלגתה טרם הקמת הממשלה, אלא שגורם בכיר בקואליציה מצנן את ההתלהבות וב'ימינה' מתכוונים לבלום את יוזמתה.

השבוע כבר בישיבת הסיעה השבועית אמרה מיכאלי לעיתונאים כי משרד התחבורה החל לגבש תכנית עבודה בנושא התחבורה הציבורית בשבת. אמש (שלישי) הוסיפה בכנס ואמרה: "תחבורה ציבורית בשבת הוא חלק מההסכמים הקואליציוניים של מפלגת העבודה, ואני לוקחת על עצמי לקדם פורמט שיעבור בהסכמה ויאפשר תנועה בשבת".

גורמים בכירים בקואליציה מיהרו לצנן את ההתלהבות והודיעו כי יבלמו את המהלך, השאלה היא כמה ירחיקו שני הצדדים כדי להתבצר בעמדותיהם. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרו, "ההסכם על תחבורה בשבת נמצא רק בהסכם בין העבודה ליש עתיד וזה לא רלוונטי בשום צורה כי יש לימינה וטו בנושאים הדתיים".

כזכור, ההסכמים הקואליציוניים נחתמו בין 'ימינה' ל'יש עתיד', ובשלב מאוחר יותר נחתמו הסכמים של מפלגות השמאל רק עם סיעת 'יש עתיד', כשלדעת אותם גורמים ששוחחו עם 'בחדרי', "ההסכמים הרלוונטיים אלה רק מה שנחתם בין יש עתיד לימינה, שם סוכם רק על גיור, כשרות ושינוי הרכב המועצה של הרבנות הראשית".

גם השר לשירותי דת, מתן כהנא, ממפלגת 'ימינה' הבהיר אתמול כי ימנע קידום תחבורה בשבת, "ההסכם הקואליציוני נותן לימינה זכות וטו בענייני דת ומדינה. נושאים אלה יפתרו בהסדרה רחבה או שלא יפתרו בכלל. ‏או שכולם הולכים אחד לקראת השני או שנמשיך לריב. לא יהיו מהלכים חד צדדיים לשום כיוון", הבהיר בציוץ בטוויטר.

מרב מיכאלי אוטובוסים בשבת תחבורה ציבורית בשבת מתן כהנא מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד