כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מאמין שיהיה שינוי מהותי"

פריג' בדרך לאוסלו: אינדיקציה לביטול משכורות למחבלים

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', שעומד בראש משלחת ישראלית לאוסלו, לוועידת המדינות התורמות לפלסטינים, אמר כי יש אינדיקציה שהפלסטינים יפסיקו לשלם משכורות למחבלים. לדבריו, "מדברים על זה בצורה מאוד שקופה ועניינית"

פריג' בדרך לאוסלו: אינדיקציה לביטול משכורות למחבלים
עיסאווי פריג' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', שעומד בראש משלחת ישראלית לאוסלו, בה תיפתח היום (רביעי) ועידת המדינות התורמות לפלסטינים, אמר הבוקר כי יש אינדיקציה שהפלסטינים יפסיקו לשלם משכורות למחבלים.

פריג' נשאל, במהלך ראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', על הקיזוז שעושה ישראל לכספים שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם, וענה כי הוא מאמין שיהיה שינוי מהותי בגישה של הפלסטינים, "מדברים על זה בצורה מאוד שקופה ועניינית".

השר פריג' התייחס לסיבת ההשתתפות של ישראל בוועידה ואמר כי האינטרס של ישראל הוא שתהיה רשות פלסטינית חזקה ויציבה. "אנחנו מקזזים להם כסף כי אנחנו לא יכולים להשלים עם המצב", הוסיף בראיון.

הוועידה באוסלו היא הכינוס הפיזי הראשון שלה מזה כשנתיים בשל נגיף הקורונה. במשלחת נמצאים גורמים נוספים מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, משרד האוצר, משרד החוץ, רשות המים ועוד, שיציגו שורה של פרויקטים שנועדו לסייע כלכלית לרשות הפלסטינית. בין הפרויקטים המדוברים: בניית מסופי דלקים, שיפורי תשתיות מים, טיהור שפכים, בניית אזורי תעשייה ושיפור המעברים.

ישראל תקרא בוועידה למדינות התורמות לחדש את המחויבות הכלכלית שלהן לרשות הפלסטינית, שירדה מ-1.3 מיליארד דולר בשנת 2011 לכמה מאות מיליוני דולרים בלבד בשנים האחרונות, בין היתר בגלל עייפות מצד מדינות אירופה ומדינות ערב מתוצאת ההשקעות ברשות והתחושה שזה אינו תהליך ארוך טווח.

בתוך כך, עמיחי שטיין דיווח כי בכל הקשור לנושא הישראלי פלסטיני, השר פריג' יגיד היום בנאומו בוועידה כי כל עוד זה תלוי בשר החוץ יאיר לפיד ובו - הממשלה לא תבצע צעדים שיגרמו לכך שיהיה בלתי אפשרי להשיג בעתיד פתרון על בסיס שתי מדינות לשני עמים. "המדיניות של הממשלה הנוכחית היא לא לספח חלקים מיהודה ושומרון וליצור יחסי אמון, כדי שיאפשרו לנו לצעוד קדימה", אמר. הבוקר תיפגש המשלחת הישראלית עם המשלחת הפלסטינית שבראשה עומדים ראש הממשלה הפלסטיני אשתייה ושר האוצר.

משכורות למחבלים הרשות הפלסטינית עיסאווי פריג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד