כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"בגלל שזורקים אבנים פה"

תיעוד מעורר זעם: חיילי צה"ל העירו ילדים משנתם

מסדר זיהוי לקטינים: חיילי צה"ל תועדו כשהם מרכזים ילדים פלסטינים בבית בחברון, אחרי ששלפו אותם ממיטותיהם באישון ליל, ומצלמים אותם בניגוד לחוק. בצה"ל הבהירו כי הם מודעים לכך שצילום קטינים אינו חוקי וכי הנהלים יחודדו בעקבות הדיווח

תיעוד מעורר זעם: חיילי צה"ל העירו ילדים משנתם
חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חיילי צה"ל תועדו כשהם מרכזים ילדים פלסטינים בבית בחברון, אחרי ששלפו אותם ממיטותיהם באישון ליל, ומצלמים אותם בניגוד לחוק. התיעוד שצולם בתחילת ספטמבר על ידי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' פורסם הבוקר (רביעי) ב'ynet'.

על פי הדיווח, התיעוד צולם כאשר כוחות צה"ל ביצעו פעילות מבצעית לילית בחלק של חברון שנמצא בשליטה פלסטינית (H1). במהלך האירוע תועדו החיילים כשהם נכנסים לבית השייך למשפחת דענא, שם דרשו מהמבוגרים להעיר את כל הילדים שנמצאים במקום.

בני המשפחה ביצעו את הפקודה, תוך שהם מנסים להרגיע את הילדים. כ-13 ילדים רוכזו במרפסת הבית ונאלצו לעמוד שם בשורה. בשלב זה הודיע אחד הקצינים כי הוא הולך לצלם את הילדים. בסרטון גם נשמע אחד הקצינים אומר כי הצילום נעשה "בגלל שזורקים אבנים פה".

הקצין אף ביקש מהילדים לומר באנגלית "צ'יז", על אף שההורים מחו נגד הדרישה. הוא התעלם מהתנגדותם וביקש שוב מהילדים לומר זאת, והם נאלצו לציית לו. לאחר מכן עזב הכוח את הבית.

מצה"ל נמסר בתגובה למקרה ולתיעוד: "בספטמבר 2021 זוהו מספר חשודים פלסטינים, כשהם מיידים אבנים מבית בחברון לעבר קריית ארבע שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. בהמשך לכך נכנסו הלוחמים אל הבית שבו זוהו החשודים כדי להפסיק את יידוי האבנים ולזהות את החשודים במעשה. במהלך האירוע צולמו קטינים על ידי הקצין על מנת לזהות את זורקי האבנים. התנהלות זו של הקצין לא הייתה תקינה. כמו כן, התבטאות הקצין באירוע אינה ראויה. הקצין קיבל הערה על התנהלותו, והנהלים יחודדו בקרב הכוחות למען מניעת הישנות מקרים דומים".

צה"ל בצלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד