כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יחסנו ילדים מחלימים?

פרופ' אש: 3 האתגרים העומדים בפני משרד הבריאות

בכנס השנתי שמקיימים באיגוד לרפואת ילדים הציג מנכ"ל משרד הבריאות את שלוש האתגרים שמעסיקים את משרדו: חיסון ילדים מחלימים; זיהוי דעיכת הבוסטר; זיהוי מוקדם של וריאנט מסוכן 

פרופ' אש: 3 האתגרים העומדים בפני משרד הבריאות
פרופ' נחמן אש צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בכנס השנתי של האיגוד לרפואת ילדים שמתקיים היום (רביעי), הציג מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש את האתגרים הבאים של מערכת הבריאות. 

ראשית דיבר המנכ"ל בנוגע למבצע חיסוני הילדים הצפוי להתחיל בשבוע הבא. לדבריו, נושאי חיסון ילדים מחלימים וריווח מתן המנות לא סגורים עדיין. "יהיה דיון ביום ראשון בצוות לטיפול במגיפות". 

הפרופ' אש הוסיף, כי לא בטוח שיש מספיק הוכחות לשינוי משטר החיסון. "הריווח אולי יפחית תופעות לוואי וייתן מוגנות ארוכת טווח. נדון על כך", אמר אש, והוסיף כי על רופאי הילדים  לעודד את ההורים לחסן את ילדיהם. לא בכפיה אלא בעידוד לקבל את ההחלטה בעצמם. 

האתגר השני שהציג המנכ"ל בנאומו בכנס, הוא זיהוי דעיכת הבוסטר: "זה לא פשוט ברמת התחלואה היורדת. עוד אין לנו סימנים של דעיכה. אני מקווה שהבוסטר יחזיק יותר זמן מהחיסון השני", אמר אש. 

האתגר השלישי, אולי החשוב ביותר - זיהוי וריאנט מסוכן המסתובב בעולם: "אנחנו מנסים היום לפתוח כמה שיותר. במקרה הצורך זה יחייב אותנו לסגור" אמר אש "אנחנו מחויבים לקיים שגרה שמאפשרת את החיים. אבל חייבים לשמור על מוכנות כדי שנדע להגיב מהר יותר". 

קורונה איגוד ישראלי לרפואת ילדים משרד הבריאות נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד