כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקרב המשפטי הגיע לסיומו

הכפיש וביזה בית המשפט: זה הפיצוי שישלם המוהל לעו"ד אוסדיטשר

כחמש שנים לאחר הצעת בית המשפט, שהתקבלה ע"י עו"ד משה אוסדיטשר והמוהל אבי זרקי, נקבע כי זרקי ביזה את בית המשפט ועל כן הוא יאלץ לשלם הוצאות משפט ושכר טרחה ע"ס 23,400 ש"ח | למרות הצעת בית המשפט שקיבלה תוקף של פסק דין, שב זרקי להכפיש את עו"ד אוסדיטשר באמצעות חשבון הפייסבוק שלו | כל הפרטים 

הכפיש וביזה בית המשפט: זה הפיצוי שישלם המוהל לעו"ד אוסדיטשר
עו"ד משה אוסדיטשר צילום: באדיבות המצלם

בית משפט השלום בתל אביב הטיל על המוהל אבי זרקי, יו"ר "התנועה להגינות משפטית", לשלם הוצאות משפט ושכר טרחה ע"ס 23,400 ש"ח לעורך הדין משה אוסדיטשר, לאחר שקבע כי זרקי ביזה את בית המשפט בכך שהפר את פסק הדין אשר ניתן בעניינם.

ההליך המשפטי החל בראשית שנת 2015, עת הגיש אוסדיטשר תביעת ענק נגד זרקי על סך כ-1.1 מיליון ש"ח – וזאת מאחר כי במהלך השנים נהג זרקי להכפיש באופן בוטה את עורך הדין אוסדיטשר באמצעות חשבון הפייסבוק שלו, תוך שהוא לועג למראהו החיצוני, ומטיל דופי ביושרו המקצועי כעו"ד.

במסגרת דיון שהתקיים בין הצדדים באותה שנה, ניתנה הצעה ע"י בית המשפט ולפיה זרקי יסיר באופן מיידי את הפרסומים המכפישים וימנע מפרסומים דומים בעתיד, ובמקביל עו"ד אוסדיטשר ימשוך את תביעתו.

על הצעה זו אשר התקבלה ע"י הצדדים בהסכמה, ניתן תוקף של פסק דין ובמסגרתו נקבע כי "ההסכמה נובעת מרצונו של כל אחד מהצדדים להמשיך במסלול חייו ללא הפרעות ומשום כך הם מבקשים להביא את ההליך לכלל סיום ללא דיחוי".

במשך חמש שנים התאפק זרקי ונמנע מלהכפיש את עו"ד אוסדיטשר. אולם, לפי התביעה אשר הוגשה בהליך הביזיון, במהלך השנה האחרונה הוא שב לפרסם כמעט על בסיס יומי פרסומים מכפישים נגד אוסדיטשר, במטרה לפגוע בפרנסתו ובשמו הטוב.

בשל כך הוגשה התביעה לביזיון בית המשפט והפרת החלטה שיפוטית. במסגרת דיון אשר התקיים בין הצדדים, טען זרקי לנכונות הדברים, אולם, לפי בית המשפט, הם לא הוכחו מעולם ויתרה מכך זרקי לא צירף תצהיר תמיכה לטענותיו.

בית המשפט בהחלטתו על התביעה לביזיון, לא נשאר אדיש להתנהלותו של זרקי, ודחה את טענותיו תוך שהוא מציין כי "דבר מאותם '2000 עמודים המגובים בהוכחות חותכות למעשי שחיתות חמורים ביותר על ידי עורך הדין אוסדיטשר', כטענת המשיב באחד מפרסומיו, לא מצא דרכו לתשובתו" ואף קיבל את טענות התביעה לביזיון של עו"ד אוסדיטשר.

עוד קבע בית המשפט כי זרקי יסיר עד לתאריך 22.11.21 בחצות את כל הפרסומים אודות עורך הדין אוסדיטשר. ככל שלא יעשה כן, יישא בעיצום כספי לאוצר המדינה של 1,000 שקלים לכל יום של הפרה. בנוסף, קבע בית המשפט, כי זרקי יימנע מכל פרסום נוסף על אודותיו של אוסדישטר. בגין כל פרסום חדש, יישא בעיצום ספי לאוצר המדינה של 2,500 ש"ח לכל פרסום.

תביעה לשון הרע ביזיון בית המשפט משה אוסדיטשר אבי זרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד