כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתמיכת החרדים

אושר בטרומית: חוק סיוע לנפגעי אסונות שמחריג את אסון מירון

חוק הסיוע לנפגעי אסונות של חברת כנסת ממפלגת 'העבודה', זכה לתמיכת חברי הכנסת החרדים, למרות שלא נכללו בו נפגעי אסון מירון. החרדים מקווים וקיבלו איתותים כי יצליחו להכניס בחוק שינויים ותוספות לכשיגיע לדיון בוועדת העבודה והרווחה לקראת החקיקה הסופית שלו

אושר בטרומית: חוק סיוע לנפגעי אסונות שמחריג את אסון מירון
אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום ממפלגת 'העבודה', המבקשת לקבוע מתן פיצויים לנפגעי אסון לאומי, אלא שהצעת החוק לא תחול רטרואקטיבית. חברי הכנסת מהסיעות החרדיות תמכו בהצעת החוק ויבקשו לשלב גם את נפגעי אסון מירון שממתינים עדיין לפיצויים.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי הממשלה תהיה מוסמכת להכריז על אסון לאומי אזרחי בהודעה שתפורסם ברשומות. מי שנפגע באסון לאומי אזרחי יהיה זכאי לדמי סיוע שישולמו מאוצר המדינה על ידי הביטוח הלאומי, וזאת מעבר לזכאות המגיעה לפי כל דין. עוד מוצע למנות גורם מלווה לנפגעי האסון מטעם שר הרווחה והביטחון החברתי.

בדברי ההסבר נכתב כי "עד היום לא נקבע בחוק כי אסונות מעין אלו יוכרזו כאסון לאומי אזרחי. כתוצאה מאי הסדרת הנושא בדין חשים הנפגעים ומשפחותיהם, בימי האבל ותקופת ההתמודדות הקשה עם השלכות האסון על חייהם, שהופקרו לנפשם, בהעדר ליווי מוסדר ואחיד מטעם המדינה."

יוזמת החוק חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום אמרה לאחר העברת החוק בטרומית: "יש חוקים שנולדו מדם ויש חוקים שנולדו מכאב ומדמעות. יש חוקים שהלוואי שלא היינו צריכים אותם בכלל ויש חוקים שאנחנו מתפללים שלעולם לא נצטרך לעשות בהם שימוש. מדובר כאן בעשרות צעירים, מבוגרים, נשים, ילדים וגברים שכתובו את החוק הזה. הם כולם כבר לא איתנו, הם כולם נספו במיני אסונות שנקרים נקראים אסונות אזרחים, לא במלחמה, לא באסון טבע, לא בתאונות דרכים. אסונות שבדרך כלל יד אדם הייתה בהם ולא ניתן לטעון שמדובר בהעדר אחריות של המדינה. אסון ורסאי, אסון צפית, אסון מירון, אסונות אזרחים שזעזעו את המדינה."

הצעת החוק לא תחול רטרואקטיבית, כך שמשפחות נפגעי אסון מירון לא יהנו ממנו, אך בסיעות החרדיות מתכוונים להכניס בחוק לכשיגיע בימים הקרובים לדיון בוועדת העבודה והרווחה, לקראת הבאתו לחקיקה סופית במליאה, כך שהוא יחול גם על 43 משפחות נפגעי מירון, שרק אתמול גילו כי ייקח עוד זמן רב עד שמשרד האוצר יסכים להכניס את ידו לכיס ולממן פיצויים למשפחות שאיבדו את יקריהן.

כך, בלשכת חבר הכנסת משה גפני חשפו סיכום עם שר הרווחה מאיר כהן כי "אסון מירון ייכנס לתוך הקטגוריה עם הכרזתו כאסון לאומי אזרחי".

אסון מירון תשפ"א פיצויים קריאה טרומית אירוע רב נפגעים נפגעים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד