י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כיצד הגיב הנשיא הרוסי

ראיסי לפוטין: "איראן רצינית מאוד לגבי שיחות הגרעין"

נשיא איראן אברהים ראיסי, שוחח עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין והבהיר לו כי מדינתו "רצינית לחלוטין" באשר לשיחות הגרעין שצפויות להתחדש בסוף נובמבר. פוטין מצדו הביע תקווה "שהשיחות יהיו מועילות"

ראיסי לפוטין: "איראן רצינית מאוד לגבי שיחות הגרעין"
ולדימיר פוטין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר בשיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ארצו "רצינית מאוד לגבי שיחות הגרעין עם מעצמות העולם".

שני הנשיאים שוחחו על מספר נושאים אזוריים, כולל אפגניסטן והמתיחות בדרום הקווקז, כך פורסם באתר החדשות האיראני IRNA. ראיסי הודה לפוטין על "עמדותיה של רוסיה בנושא הגרעין של איראן", וסיוע "בהסרת הסנקציות האמריקאיות, ואמר כי טהראן מתעקשת להסירן".

שיחות הגרעין יתקיימו בווינה אוסטריה בסוף החודש, מטרתן להחיות את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015, איראן קטעה את השתתפותה בשיחות ביוני בגלל הבחירות באיראן, ולאחר עיכוב של חמישה חודשים ולחץ מצד המערב היא הסכימה לחזור למשא ומתן.

פוטין הבטיח לזרז הסכם שיתוף פעולה ל-20 שנה עם איראן ולעזור להגביר את רמת הקשרים הכלכליים והמסחריים הדו-צדדיים. הסכם שיתוף הפעולה הקיים של איראן עם רוסיה התחיל בשנת 2001 והוא הוארך כל חמש שנים, אך בשנה שעברה ביקשה טהראן לבדוק ולהרחיב את ההסכם.

פוטין הדגיש את שיתוף הפעולה בסוריה ואמר, "הצלחנו במאמץ רב להציל את עצמאותה של סוריה ולהרוס את גרעין הטרוריסטים באותה מדינה".

ולדימיר פוטין אברהים ראיסי הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד