י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תקיפת צלם 'בחדרי'

בן-גביר למפקד מחוז ירושלים: "פעל בנחישות"

לאחר תקיפת צלם 'בחדרי חרדים', יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' שיגר מהכתב למפקד מחוז ירושלים, העיר בה אירעה התקיפה - ודרש שיטפל בחומרה במקרה | לדבריו: "לא ייתכן כי המשטרה תיטול את זכותו של הציבור לדעת"

בן-גביר למפקד מחוז ירושלים: "פעל בנחישות"
תקיפת ישי ירושלמי צילום: חדשות כל העולם

תקיפת צלם המערכת של 'בחדרי חרדים' ממשיך לעורר סערה, ואמש (שלישי) יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר דרש ממפקד מחוז ירושלים לטפל בנושא.

בן-גביר שלח מכתב לתנ"צ דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים, שכן התקיפה אירעה במחאה על עבודות רכבת הקלה רחוב בר אילן בבירה, ודרש שיטפל ב"נחישות" מול התופעה של תקיפת צלמים ועיתונאים במקום.

המכתב של בן גביר למפקד המחוז

"זה אינו האירוע הראשון בו מותקפים צלמים במקום הפגנה בידי כוחות המשטרה", הזכיר. לא ייתכן כי המשטרה תיטול את זכותו של הציבור לדעת על הנעשה במדינה ותפגע בחופש הביטוי".

"אבקש אותך לפעול בנחישות אל מול התופעה ולטפל בה במלוא החומרה הנדרשת", ביקש חבר סיעת 'הציונות הדתית', שקודם המכתב, מסר: "החרדים אינם שק החבטות של המשטרה".

ח"כ איתמר בן גביר. צילום: דוברות הכנסת

כאמור, צלם מערכת 'בחדרי חרדים' הותקף על ידי שוטרים במהלך מחאה שנערכה ברחוב בר אילן בירושלים, בה השתתפו עשרות מאנשי 'העדה החרדית' שמוחים נגד המשך העבודות לבניית הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי לחלוף בשכונות החרדיות.

במשטרה סירבו לגנות את התנהלות השוטרים שתקפו את הצלם, ולטענתם הצלם עמד בלב ההפגנה בשעה ששוטרים ניסו לפזר את ההמון. אלא, שתיעוד האירוע מוכיח כי הצלם הציג בפני השוטרים את תעודת העיתונאי שברשותו כשברקע צלמים נוספים שמפנים את תשומת ליבם של השוטרים לעניין.

מהמשטרה נמסר אז בתגובה: "אמש התרחשה הפרת סדר ברחוב בר אילן בירושלים, שכללה חסימת ציר התנועה והפרעה באתר העבודה במקום. במהלך הטיפול בהפרת הסדר, עסקו כוחות המשטרה בפיזורם והדיפתם של אלו שחסמו את הציר ולא נשמעו להוראות המשטרה במקום, בהם נשוא פנייתכם שלא זוהה תחילה ע"י הכוחות כעיתונאי ועמד באמצע הכביש עם מפגינים נוספים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה והסיקור העיתונאי כחוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

מחוז ירושלים איתמר בן גביר תקיפת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד