ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא יאומן

דולר של הרבי מלובביץ' שנגנב, התגלה לאחר 18 שנה

סיפור גלגולו המפתיע של דולר מהרבי מחב"ד זצ"ל, ששמר יהודי בארנקו שנגנב ובאורח פלא הדולר נמצא בהפתעה על ידי הבן במכבסה בקראון הייטס 17 שנים אחרי

דולר של הרבי מלובביץ' שנגנב, התגלה לאחר 18 שנה
חלוקת דולרים אצל הרבי צילום: מתוך הסרטון

הרב יוסף לביוב שמר דרך קבע שטר דולר מהרבי מלובביץ' בארנקו, עד שנגנב בביקור בצפת. 17 שנים מאוחר יותר, בנו בדק כיסים של בגדים במכבסה בקראון הייטס, וגילה תגלית שהלהיבה את כל משפחתו.

הרב יוסף לביוב , מנהל חב"ד בנתניה, שיתף את הדברים הבאים: "הייתי בחור צעיר עם שני ילדים ולכבוד חג השבועות נסעתי לרבי בניו יורק. בראש חודש סיון תשמ"ט עמדתי בתור לקבל דולר מהרבי לברכה לפני החזרה לארץ. הרבי נתן לי כמה דולרים ומיד כתבתי עליהם 'התקבלו מידיו הקדושות של האדמו"ר שליט"א ראש חודש סיון תשמ"ט'".

"אחד מהשטרות של הדולר שמתי במסגרת שנתלתה אצלנו בבית. את השני שמתי בארנק והיה איתי כל הזמן. בשנת תשס"ט, עברנו לביתנו החדש בשיכון חב"ד בנתניה. הבניין עדיין היה בבנייה והכל היה פתוח, ללא חשמל, גז ומים. זה היה בתאריך ה' באב ונסעתי לצפת ליארצייט של האריז"ל. חזרתי לפני עלות השחר והלכתי לישון. כשהתעוררתי ראיתי שהמכנסיים שלי נגנבו יחד עם הארנק שלי".

עוד סיפר: "לא ממש היה אכפת לי מהכסף בארנק (ובכל מקרה לא היה הרבה כסף), אבל הדולר של הרבי נגנב, לפחות הדולר הממוסגר בחדר האוכל נשאר, 17 שנים מאוחר יותר, הלך בני אריאל בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש ב-770 בקראון הייטס".

הרב מספר על מציאת הדולר: "זה היה בסביבות פסח כשלקח את בגדיו למכבסה מקומית. היה לו שטר של 20 דולר וביקש מהבעלים לתת לו כסף. היא נתנה לו שטר של 10 דולר, 5 דולר ועוד 5 שטרות של דולר אחד. הוא השתמש ב-4 מהדולרים הבודדים עבור המכונות. כשחזר למעונות הישיבה הוא הוציא את השטר הבודד לקניית משקה במכונת הסודה".

"כשעמד להכניס אותו, הבחין במילים בכתב יד בעברית על הדולר. על זה היה כתוב שזה דולר מהרבי שהתקבל בראש חודש סיון תשמ"ט, הוא זיהה את כתב היד. זה אכן היה כתב היד שלי, זה היה לא ייאמן. הדולר שנגנב ממני הוחזר אליי לאחר 18 שנים".

חב"ד צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד